723 822 läst ·
13 159 svar
724k läst
13,2k svar
Elprisrekordet slaget igen på kort tid
sa jag för längesen.. Då blev jag ansedd som dåre..P paralun skrev:Tyska Politico har en en artikel om vart Joe Biden ska hitta gas som ersättning för den ryska gasen och det blir nog inte så lätt.
"All importers are fishing in the same pool for supply," warned the International Energy Agency (IEA) in this month's guide to weaning the EU off Russian gas. Increasing LNG flows to the bloc would mean "exceptionally tight LNG markets and very high prices."
[länk]
Så det leder då med stor sannolikhet till höga priser även i SE4.
Och den känsliga kärnkraftsfrågan lyser fortfarande med sin frånvaro.
Så som du klarade av att läsa faktan att Nato var på randen av KK?Maskintok skrev:
”Vad var det ja sa?” när man träffar rätt
MEN
tyst som i graven eller förnekelse alla andra gånger…
Jag som skrev detta.T Tullen127 skrev:
Och jodå det finns planer.
Men när huvudet anklagar vissa medier för att vara för idioter mm så har man ingen större förståelse för vad som sker.
Det är bara att lyssna på Bidens tal till dels de egna trupperna i Polen och vad han sa i sitt senaste tal så förstår man direkt att planer funnits..
samt att Biden är väldigt stressad över sin sons dator och allt som nu kommit till ytan.
med CIA och NSA som aktivt tystat medier och Facebook som ingått i detta och stängt ner konton i frågan.
Så man väljer att antingen lyssna på en politiker som agerat korrupt i många år eller på sanningen.. jag har valt sanningen..
Och där har USA mycket att rätta till innan de ska ut och tillrättavisa andra.
Aldrig så vitt jag vet. Kanske strax efter NATO gått i konkursT Tullen127 skrev:
Det var @Maskintok som påstod det (och att NATO är nära KK) men har så klart inte kunnat belägga något av det.
Så klart och så klart..R RoAd skrev:
Allt finns att läsa för den som vill.
dock delger jag ingen information till de som sitter i SVT träsket vad det gäller media..
Så det finns ”pålitlig” info på nätet om detta som du känner till men SVT avfärdar?Maskintok skrev:
Vad med BBC, Reuters, AP och Bloomberg?
Om inga seriösa aktörer tar upp det som du tycker är ”pålitligt”, är det då inte dags att revidera din ståndpunkt?
Inget tyder hittills på det. Du har ju haft ett antal chanser utan att producera minsta bevis.Maskintok skrev:
Du får gärna länka till andra media än SVT. Men undvik helst SwebbTV och liknande "alternativmedia" om du vill bli tagen på allvar.Maskintok skrev:
chanser på mig?R RoAd skrev:
Låter som Biden hot detta..
sådant lyder jag inte under.
I ett diskussionsforum är det naturligt att man då man kommer med sensationella påståenden blir ifrågasatt och anmodad att styrka dessa med någon form av bevis. Annars blir diskussionen lätt meningslös, hoppas jag du tycker också…Maskintok skrev: