P
R RoAd skrev:
Nej, du bestämmer inte vem som får delta i en tråd på detta forum.

Jag är läskunnig. Det räcker för att avgöra att USA inte har några planer på att invadera ryssland.

Med det resonemanget kan man ju påstå precis vad som helst och hävda att det är så. Det är så klart DU som ska visa belägg för DITT helt galna påstående.

Du agerar "nyttig idiot" åt ryssland just nu.
:crysmile:
oj oj då.. vi får väl se..

R
Maskintok skrev:
Varför ens skriva då?
Så om man inte håller med dig så ska man inte skriva något? Det låter som en rätt kass inställning på ett diskussionsforum. Du kanske ska skaffa en konspirationsblogg istället om du oemotsagd vill påstå att USA kommer invadera ryssland.

Maskintok skrev:
måste vara jobbigt att vara så O-RoAd... ;)
Hellre det än tokig. :rolleyes:

• Tyvärr verkar det inte finnas någon bild i din begäran. Var vänlig ladda upp en bild så kan jag hjälpa dig med en alt-text.
  • Bilden kan inte visas.
  • Haha
1
  • Laddar…
P
R RoAd skrev:
Så om man inte håller med dig så ska man inte skriva något? Det låter som en rätt kass inställning på ett diskussionsforum. Du kanske ska skaffa en konspirationsblogg istället om du oemotsagd vill påstå att USA kommer invadera ryssland.

Hellre det än tokig. :rolleyes:
håll dig till det jag skrivit istället..
Du får skriva vad du vill, det är din åsikt.
lika som min åsikt är att om det stör så kan man alltid låta bli att läsa eller svara..

• Gilla
skoge
  • Laddar…
D
R RoAd skrev:
Sammanfattning av två "snillens" spekulerande ikväll:

@Maskintok påstod för inte så länge sedan att det var USA som egentligen planerade att invadera ryssland. Mer behöver väl inte sägas för att visa på hans kompetens i ämnet?

@paralun anser att man bör lösa frågan "diplomatiskt" när ryssland trots att just det försökts i månader (år) har gått till full attack mot ett demokratiskt och självständigt land. Hen verkar inte för en sekund tänka på vad som händer om vi belönar putin för detta.

Jag tycker att vi bör bortse helt från dessa tvås bidrag till tråden i går kväll. De borde faktiskt skämmas.
En iaktagelse cross sociala medier är att de som är Putin-apologeter nu överlappar starkt med åsikter som "tveksam till vaccin" och "Trump vann egentligen valet". Misstänker att Putin ser på de som nyttiga idioter, det är garanterat en envägskärlek.

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
P
D djac skrev:
En iaktagelse cross sociala medier är att de som är Putin-apologeter nu överlappar starkt med åsikter som "tveksam till vaccin" och "Trump vann egentligen valet". Misstänker att Putin ser på de som nyttiga idioter, det är garanterat en envägskärlek.
måste vara jobbigt för dig att vara emot vaccin och tro att Trump vann.. ;):crysmile:
oj oj..

Vilken tur att du kan köpa billig energi i Sverige än så länge iallafall... om inte EU länderna där nere i Europa lyckas med mer av sin dårskap... :thumbdown:

D
Maskintok skrev:
måste vara jobbigt för dig att vara emot vaccin och tro att Trump vann.. ;):crysmile:
oj oj..

Vilken tur att du kan köpa billig energi i Sverige än så länge iallafall... om inte EU länderna där nere i Europa lyckas med mer av sin dårskap... :thumbdown:
Just nu är jag helt ointresserad av prisbilden på el, om man är död har man ingen nytta av billig el och det är verkligheten för många och om man vill fortsätta köpa energi av Putin så finansierar man detta dödande.

Nu ser det väl ut som om Ryssland kopplas loss från Swift vilken dag som helst och det kommer hjälpa oss att få koll på penningflödena.

P
D djac skrev:
Just nu är jag helt ointresserad av prisbilden på el, om man är död har man ingen nytta av billig el och det är verkligheten för många och om man vill fortsätta köpa energi av Putin så finansierar man detta dödande.

Nu ser det väl ut som om Ryssland kopplas loss från Swift vilken dag som helst och det kommer hjälpa oss att få koll på penningflödena.
Swift?

Nu drar du väl på lite väl va?
att vi skulle vara nära döden i Sverige är inte mer sannolikt än att vi ska alla dö en dag..
Det är landet som är det viktiga.
För fäders land så går man i fält.
Inte för rikedomar eller matlagring för folk som ändå skall fly..
Man stannar och slåss för landet och framtidens svenskar.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
Swift?

att vi skulle vara nära döden i Sverige är inte mer sannolikt än att vi ska alla dö en dag..
Vet faktiskt inte riktigt vad du vill ha sagt med detta inlägg. Något nationalromatiskt snömos om att slåss för "fäderneslandet". Vad betyder det? Att så länge ryssen inte korsar vår landsgräns så ska vi inte bry oss?

Faktum är att putin efter att i veckor förnekat att de hade några aggressiva intentioner mot Ukraina gör en full militär invasion. Faktum är också att han förklarat att de (han) inte tillåter att Sverige själva bestämmer över vår nationella säkerhet. Vi måste få tillåtelse av ryssland om vi ska bli medlemmar i NATO.

För min del ger det rysningar och jag håller med @djac i att högt el och bränslepris är ett lågt pris att betala för att västvärlden ska fortsätta vara demokratiskt och fritt (jag tror i.a.f. att det är vad hen menar). Riv fort av det plåster som ryskt gasberoende för tillfället är. Även om det i korta loppet blir kännbart så är det enda vägen att gå nu.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Swift?

Varför satte du ett frågetecken efter Swift? Tror du att ett bortkopplande av Ryssland från det internationella banksystemet är verkningslöst eller vet du inte riktigt vad det är?

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
enkelt.
Man försvarar sitt land.
Den utbildning man har fått skall användas och utövas.

frågar annat grannland om hjälp.. Så ska de få denna av frivilliga..

att byta ett beroende av gasleverantör emot en annan är ingen lösning.
endast egen produktion med självförsörjning är lösningen.

inget annat land skall behöva lida för att ett land är beroende av gas.

folk hamstrar mat mm för att sedan om det blir krig fly landet.. Och önskar att andra skall försvara deras rikedomar mm..

diktaturer finns det gott av.
tyvärr är det en del av dessa som är så viktiga för den fria handeln.. Och globalismen älskar detta...
tills en dag då diktaturen inte är så trevlig att ha att göra med längre...
Det är inte Putin i sig som är felet det är vad omvärlden låtit Putin bli som är det stora problemet..

P
L lob skrev:
Varför satte du ett frågetecken efter Swift? Tror du att ett bortkopplande av Swift från det ryska banksystemet är verkningslöst eller vet du inte riktigt vad det är?
inte en aning om vad det var.
håller inte koll på olika länders banksystem eller betaltjänster..
Jag är svensk och då är det enbart svenska bankers system eller tjänster som gäller..
Jag är ej globalist.. Så har inget intresse av resor eller liknande...
Sverige duger så gott så.

Maskintok skrev:
enkelt.
Man försvarar sitt land.
Den utbildning man har fått skall användas och utövas.

frågar annat grannland om hjälp.. Så ska de få denna av frivilliga..

att byta ett beroende av gasleverantör emot en annan är ingen lösning.
endast egen produktion med självförsörjning är lösningen.

inget annat land skall behöva lida för att ett land är beroende av gas.

folk hamstrar mat mm för att sedan om det blir krig fly landet.. Och önskar att andra skall försvara deras rikedomar mm..

diktaturer finns det gott av.
tyvärr är det en del av dessa som är så viktiga för den fria handeln.. Och globalismen älskar detta...
tills en dag då diktaturen inte är så trevlig att ha att göra med längre...
Det är inte Putin i sig som är felet det är vad omvärlden låtit Putin bli som är det stora problemet..
Vilka diktaturer tänker du på när du säger att det finns gott av dem? (I min värld heter det gott om men jag har säkert fel).

Maskintok skrev:
Jag är svensk och då är det enbart svenska bankers system eller tjänster som gäller..
Sverige är nog, oavsett om man är globalist eller nationalist som du, anslutet till Swift. Blev jag varse när min dotter skulle studera utomlands under nåt år.
Om man utesluter Ryssland från Swift försvinner 30% av deras transaktioner så det blir nog verkningsfullt.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P
L lob skrev:
Vilka diktaturer tänker du på när du säger att det finns gott av dem? (I min värld heter det gott om men jag har säkert fel).
Kina, Nordkorea, Ryssland, Iran m.fl.

kommentera folks skrift är en typ av härskarteknik.. det kan du lägga av med.

Maskintok skrev:
Ett är iaf säkert - om Sverige skulle stängas av från Swift skulle det inte gå särskilt bra för oss. Vi är både export- och importberoende och utan möjlighet att betala eller få betalt blir det svårt att upprätthålla detta. Till och med du behöver väl diesel till dina fordon, t.ex?

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.