Och i helgen så stängde de tre sista kärnkraftverken i Tyskland.
Kan naturligtvis påverka elpriset även för oss, framtiden får utvisa.

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Och i helgen så stängde de tre sista kärnkraftverken i Tyskland.
Kan naturligtvis påverka elpriset även för oss, framtiden får utvisa.
Shit, de stövlar ändå på med den gamla planen. Hade hoppats på att de nu insett problemet…

Vilket problem? Att vi får lite dyrare ström i Sverige? Det tror jag knappast Tyskarna bryr sig särskilt mycket om.

E elmont skrev:
Vilket problem? Att vi får lite dyrare ström i Sverige? Det tror jag knappast Tyskarna bryr sig särskilt mycket om.
Beroendet av Putins gas/och eller brunkol.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Så Tyskarna planerar att elda brunkol och Rysk gas nu då?

• Gilla
OXYD
  • Laddar…
Tyvärr så är min tillit för nyheter på Twitter inte speciellt hög, det är allt för många där som inte är speciellt intresserade av sanningen utan mer intresserad av att driva en egen agenda. Hur det är i det här fallet har jag ingen aning om, men som sagt jag tror inte på nått som kommer från den källan.

E elmont skrev:
Tyvärr så är min tillit för nyheter på Twitter inte speciellt hög, det är allt för många där som inte är speciellt intresserade av sanningen utan mer intresserad av att driva en egen agenda. Hur det är i det här fallet har jag ingen aning om, men som sagt jag tror inte på nått som kommer från den källan.
https://balkangreenenergynews.com/wind-farm-in-germany-is-being-dismantled-to-expand-coal-mine/

https://www.theguardian.com/world/2022/oct/26/german-windfarm-coalmine-keyenberg-turbines-climate

Och i bägge länkarna ser jag Twitters logga, så inte speciellt trovärdigt.

E elmont skrev:
Och i bägge länkarna ser jag Twitters logga, så inte speciellt trovärdigt.
Theguardian har ingen twitterlogga, eller vad är du ute efter? Har du problem med browsern?

Jag ser en logga en liten bit ner på sidan, och vad jag är ute efter JO "sanningar" förknippade med media typ Twitter, Facebook mm inte går att lita på för där härjar en mängd obskyra personer som vill föra fram sitt "budskap" på ett så trovärdigt sätt som möjligt. Forskar har upprepat varnat för det faktum att speciellt yngre personer tror blint på vad dom läser på nätet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jag ser en logga en liten bit ner på sidan, och vad jag är ute efter JO "sanningar" förknippade med media typ Twitter, Facebook mm inte går att lita på för där härjar en mängd obskyra personer som vill föra fram sitt "budskap" på ett så trovärdigt sätt som möjligt. Forskar har upprepat varnat för det faktum att speciellt yngre personer tror blint på vad dom läser på nätet.
De flesta medier har länkar så du kan dela artikeln de skrivit på sociala medier... The Guardian är relativt trovärdig, klart mycket bättre än Aftonbladet i alla fall. Och det här är inte ett debattinlägg.

E elmont skrev:
Jag undrar om det inte stämmer i detta fall, vill minnas jag läste om det här ”fallet” tidigare i vinter, i någon tysk media.

Om jag inte missminner mig totalt så får både en by och ett antal vindsnurror stryka med för att utvidga kolgruvans brytningsområde.

Mvh

Stefan

Jag har ju lite svårt att tro att dom ska öka kolbrytningen framgent när dom INTE ökade kolanvändningen när det var kritiskt i vintras.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.