1 060 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Elpatroner i Acctank
Vi åker bort en vecka i början på februari vilket innebär att man börjat snegla på elpatronerna som sitter monterade i en av Acctankarna.(Som jag aldrig använt tidigare, eldar normalt bara med ved. Båda elpatronerna har alltid stått på 0 grader)
Är det nån som har koll på lämplig inställning/temperatur då man har 2st elpatroner, de går att ställa mellan 0-90 grader och är på vardera 6kW (tror jag, märkningen på flänsen säger 3*2000W)
Jag reglerar innetemperaturen med ThermOmatic ERA´s inomhusgivare som jag tänkte ställa på cirka 17-18 grader.
Är det nån som har koll på lämplig inställning/temperatur då man har 2st elpatroner, de går att ställa mellan 0-90 grader och är på vardera 6kW (tror jag, märkningen på flänsen säger 3*2000W)
Jag reglerar innetemperaturen med ThermOmatic ERA´s inomhusgivare som jag tänkte ställa på cirka 17-18 grader.
60 70 grader är väl bra testa innan du åker. Mina brukar lösa ut på högtemp vid vedeldning och kräver då en reset.
Sätt den ena på 60 och den andra på 65-70, då kommer den ena att hålla tempen uppe och den andra går in om det första inte orkar eller går sönder.
Sluta elda och slå på patronerna 1-2 dygn innan ni åker så att ni ser att det fungerar...
Sluta elda och slå på patronerna 1-2 dygn innan ni åker så att ni ser att det fungerar...
Medlem
· Västra Götalands Län
· 461 inlägg
Ja, eller varför inte redan nu så att du har tid att fixa grejor innan lovet. Det är INTE kul att tvingas välja bort semestern bara för att man måste vara hemma och elda för att backup-prylarna inte hoppar igång som tänkt...Fotografen skrev:
Klicka här för att svara