Jag har en elpanna som jag har pensionerat och värmer numera huset med luft-luft. Tidigare värmde jag vattenradiatorer med elpannan och när jag renoverade hallen för ett antal år sedan blev det golvvärme under klinkers som gick på samma slinga som övrig värme via en minishunt.

Jag skulle vilja köra golvvärmen separat och är ute efter en elpatron för att kunna köra den som ett eget system. Är det möjligt och vilken elpatron ska jag ha till mitt system?
 
  • Anslutningar och rör till minishunt för golvvärmesystem med synliga kopparrör och elanslutningar i skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wigert Wigert skrev:
En sån här passar säkert bra. Du ser ut attha en LK minishunt 60.

[länk]
Tanken är att jag ska ta bort elpannan och det systemet helt, jag antar att jag behöver expansionskärl, vatten in osv även om jag bara vill köra vattenburet på det system som går via shunten idag?

Jag vill alltså separera det helt och frikoppla det från allt annat.
 
O oakboom skrev:
Tanken är att jag ska ta bort elpannan och det systemet helt, jag antar att jag behöver expansionskärl, vatten in osv även om jag bara vill köra vattenburet på det system som går via shunten idag?

Jag vill alltså separera det helt och frikoppla det från allt annat.
Ja du behöver ett helt system med påfyllning och expansionskärl även om det är ett litet system.
 
  • Gilla
oakboom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.