Jag har en elpanna som jag har pensionerat och värmer numera huset med luft-luft. Tidigare värmde jag vattenradiatorer med elpannan och när jag renoverade hallen för ett antal år sedan blev det golvvärme under klinkers som gick på samma slinga som övrig värme via en minishunt.
Jag skulle vilja köra golvvärmen separat och är ute efter en elpatron för att kunna köra den som ett eget system. Är det möjligt och vilken elpatron ska jag ha till mitt system?
Jag skulle vilja köra golvvärmen separat och är ute efter en elpatron för att kunna köra den som ett eget system. Är det möjligt och vilken elpatron ska jag ha till mitt system?
En sån här passar säkert bra. Du ser ut attha en LK minishunt 60.
https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/tillbehor/lk-heater-350
https://golvvarmebutiken.se/vattenburen-golvvarme/tillbehor/lk-heater-350
Tanken är att jag ska ta bort elpannan och det systemet helt, jag antar att jag behöver expansionskärl, vatten in osv även om jag bara vill köra vattenburet på det system som går via shunten idag?Wigert skrev:
Jag vill alltså separera det helt och frikoppla det från allt annat.
Ja du behöver ett helt system med påfyllning och expansionskärl även om det är ett litet system.O oakboom skrev:
Klicka här för att svara
