Hej !

Min elpanna börjar bli rätt så gammal nu men har fungerat perfekt hittills.Den heter Euronom och är 20 år gammal.Nu till min fråga.Är det stor skillnad på elförbrukningen om jag väljer en panna med utedel luft vatten.Den jag har nu är en ren elpanna luft vatten och ingen utedel.

”Den jag har nu är en ren elpanna luft vatten och ingen utedel.”
Ingen utedel så har du ju ingen luft/vatten? Men absolut, en luft/vatten drar väl ungefär en tredjedel så mycket som en ren elpanna, beroende på var i landet du bor.

• Gilla
Peter Åkeborn
  • Laddar…
P Peter Åkeborn skrev:
Hej !

Min elpanna börjar bli rätt så gammal nu men har fungerat perfekt hittills.Den heter Euronom och är 20 år gammal.Nu till min fråga.Är det stor skillnad på elförbrukningen om jag väljer en panna med utedel luft vatten.Den jag har nu är en ren elpanna luft vatten och ingen utedel.
Det blev lite fel. Den jag har nu är en ren elpanna, inte luft vatten.

• Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Min förbrukning sjönk 67% men då var gamla pannan i form av elkassett på gammal oljepanna.

Tack,då vet jag vad jag ska köpa nästa gång .Verkar som att CTC luft/vatten ska vara bra så det får nog bli en sådan.

Jag valde CTC av flera anledningar. Dels att data är bra men dels för att deras minsta pump 610M har 3-fasmatning så jag slipper problem med snedbelastning. Sedan är den tyst. Jag har gått runt i villakvarteren här och lyssnat på olika fabrikat. En del väsnas rätt ordentligt.

• Gilla
Peter Åkeborn
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.