Har en vedtransportör som för en massa oväsen, motorn går...
Misstänkte lagerljud.
Demonterade den, där var en del "bös" i motron känns som det är från lindningarna.
Lagren känns ändå ok..
Är motorn bortom räddning? Eller skall jag köpa nya lager och prova om oljudet försvinner?
Misstänkte lagerljud.
Demonterade den, där var en del "bös" i motron känns som det är från lindningarna.
Lagren känns ändå ok..
Är motorn bortom räddning? Eller skall jag köpa nya lager och prova om oljudet försvinner?
Lagren kan kännas ok, men troligen har fettet gått förlorat.
Jag skulle prova med nya lager. Kolla bara om du ska ha C3 glapp, det är ett förhöjt glapp för att inte kärva vid högre temperaturer.
Jag skulle prova med nya lager. Kolla bara om du ska ha C3 glapp, det är ett förhöjt glapp för att inte kärva vid högre temperaturer.
Klicka här för att svara



