26 mars kl 07:00 slutade vår elmätare skicka mätdata till eon. Då stod mätaren på 996kwh. Idag fick jag räkning för Mars som låg på 1500kwh vilket inte stämmer. Tydligen får man då ett schablon som de räknar med. Hur denna kan vara 500kwh på en vecka kan man ju undra. De ville inte heller skicka ut någon och kolla på mätaren då de ville vänta och se om den magiskt skulle börja fungera igen. Det har inte rapporterats in något i april så snart 2 veckor.
Det är en Landis Gyr + E360 LTE. Intressant nog så hittade jag manualen vilken beskrev symbolerna i displayen. (tycker kundtjänst kunde upplyst om detta?)
Som synes i bilderna så saknas det pilar på M symbolen. Vilket borde indikera något slags kommunikationsfel över mobilnätet? Kan jag göra något själv eller får jag fortsätta betala överpris tills de skickar ut nån?
Det är en Landis Gyr + E360 LTE. Intressant nog så hittade jag manualen vilken beskrev symbolerna i displayen. (tycker kundtjänst kunde upplyst om detta?)
Som synes i bilderna så saknas det pilar på M symbolen. Vilket borde indikera något slags kommunikationsfel över mobilnätet? Kan jag göra något själv eller får jag fortsätta betala överpris tills de skickar ut nån?
Jag har inte heller några pilar på "M" symbolen så det behöver man tydligen inte ha.
Min antenns kabel kommer ut i övre högra hörnet.
Min antenn sitter sedan en halvmeter därifrån och den har faktiskt ramlat ner (dåligt fastsatt) en gång.
Min antenns kabel kommer ut i övre högra hörnet.
Min antenn sitter sedan en halvmeter därifrån och den har faktiskt ramlat ner (dåligt fastsatt) en gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.Tack, då kan jag nog utesluta den symbolen iaf. Min har nog ingen extern antenn? Har ingen kabel eller antennpinne.D Dilato skrev:
Här kom de ut och lagade elmätaren på ett par dagar, när jag sa att jag skulle bestrida fakturan om de gick på schablon. Men då har jag timdebitering och skulle fått betala förbrukning på fel timmar i flera av de dyraste dagarna i december. Enligt han som var här och fixade min mätare hade den sparad historik på 31 dagar rullande per timme, så när kontakten var återupprätta fick jag korrekta värden.
Det finns dock reglerat i avtalen hur förbrukning ska debiteras när mätvärden saknas, det är dock fortfarande helt okej att bestrida om du anser det vara orimligt. Så mitt tips är att kontakta bolaget och säga att du tänker bestrida om de inte fixar mätaren innan förfallodatum.
Det finns dock reglerat i avtalen hur förbrukning ska debiteras när mätvärden saknas, det är dock fortfarande helt okej att bestrida om du anser det vara orimligt. Så mitt tips är att kontakta bolaget och säga att du tänker bestrida om de inte fixar mätaren innan förfallodatum.
Klicka här för att svara