Hej,

Jag tänker skruva fast ett nytt vägguttag, men jag förstår mig inte på hur man skall få fast sladdarna.
När jag skruvar "till" den vänstra och högra skruven så är det en mutter på baksidan som kommer närmare och närmare skruvens huvud. Är det bara att stoppa dit sladdarna så att de hamnar mellan muttern och skruvens huvud, så att säga?

Och en bonusfråga, får man som icke-elektriker sätta en förhöjningsring på ca 3 cm (dubbelgips fastlimmade på betongvägg) till en apparatdosa själv?

• Bakifrånvy av ett öppet omonterat vägguttag med exponerade skruvar och anslutningspunkter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Uttaget har "hissklämmor" så ja, sätt du dit förhöjningsringarna men du ska även skaffa längre dosskruvar för att få fast uttaget. Men observera att det finns olika skruvar i olika dosor dom vanligaste är M3 i lite äldre dosor, dosor som är lite nyare M3 samt dubbelgängade M3 och i dom nya nästan bara trä/plåtgäng som även finns i riktigt g:a dosor

E
Ledarna kan du skala upp i rätt mått, vet inte om detta står angivet på baksidan, och bara trycka ner i snabbkopplingarna, känn så det sitter.

Du kan skruva också om Du är en gammal hund som Uffe och Elmont.

• Gilla
kanonkula
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Ledarna kan du skala upp i rätt mått, vet inte om detta står angivet på baksidan, och bara trycka ner i snabbkopplingarna, känn så det sitter.

Du kan skruva också om Du är en gammal hund som Uffe och Elmont.
12 mm står det på baksidan.
Jag vet inte hur snabbkopplingen funkar så jag ställer mig till Uffe och Elmond :-)

E
E Ett_unikt_namn skrev:
12 mm står det på baksidan.
Jag vet inte hur snabbkopplingen funkar så jag ställer mig till Uffe och Elmond :)
Du bara trycker i den = snabb.

Bara att skala upp och trycka in trådarna i hålen på baksidan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.