6 090 läst ·
13 svar
6k läst
13 svar
Elko RS vs Elko Plus
Jag har elko plus silverfärgade och är nöjd med dessa. Har tyvärr inga bilder .
När jag installerade dessa monterade jag även ljuslisten runt samtliga uttag och strömbrytare.
Men då det såg ut som ett neonblått rymdskepps rum ,avlägsnades dessa omedelbart.
När jag installerade dessa monterade jag även ljuslisten runt samtliga uttag och strömbrytare.
Men då det såg ut som ett neonblått rymdskepps rum ,avlägsnades dessa omedelbart.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Personligen tycker jag att det blåa ljuset är anskrämligt. Men smaken är ju olika 
Någon skrev i en blog att framtidens arkeologer enkelt kommer kunna identifiera artefakter från tiden kring millenieskiftet på hur många blå lampor de har..
Jag har RS apparater förutom dimmers som jag har tagit ur plus serien (gillar känslan och utseendet bättre på plus-dimmers än RS-dimmers).
För mig var prisskillnaden avgörande, RS känns gedigna och utseendet är OK. Jag kunde heller inte sätta in plus uttagen utan förhöjningsram (kräver specialdosor) annars hade jag nog gått på plus p.g.a det lilla utsticket från väggen.
För mig var prisskillnaden avgörande, RS känns gedigna och utseendet är OK. Jag kunde heller inte sätta in plus uttagen utan förhöjningsram (kräver specialdosor) annars hade jag nog gått på plus p.g.a det lilla utsticket från väggen.
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Kör med RS, jag tycker de är snyggare.
Det där med dosdjupet var nytt för mig, kan du beskriva lite bättre?
Det där med dosdjupet var nytt för mig, kan du beskriva lite bättre?
Dosdjupet vet jag inte om det är ngn skillnad på, däremot krävs specialdosor för att få plats med hela apparaten i dosan om man vill ha ett litet utstick från vägg. Jag antar att de två brunnarna på ett tvåvägsuttag blir för vida för en enkeldosa.
Lösningen på detta är att man kan montera en förhöjningsram som gör att enkeldosor kan användas men detta medför ju också att utstick från vägg ökar.
Lösningen på detta är att man kan montera en förhöjningsram som gör att enkeldosor kan användas men detta medför ju också att utstick från vägg ökar.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Jag fattar inte meningen med att betala dyrt för att få ett mindre utstick. Så mycket skiljer det sig ju inte
Stämmer bra. ELKO säljer 1,5 dosor som är ämnade för ändamålet.j_orsa skrev:Dosdjupet vet jag inte om det är ngn skillnad på, däremot krävs specialdosor för att få plats med hela apparaten i dosan om man vill ha ett litet utstick från vägg. Jag antar att de två brunnarna på ett tvåvägsuttag blir för vida för en enkeldosa.
Lösningen på detta är att man kan montera en förhöjningsram som gör att enkeldosor kan användas men detta medför ju också att utstick från vägg ökar.
b2b2 skrev:
Ok det var synd jag hade tänkt ha det bara på brytarna och extremt svag belysning. Får väl tänka om. Hade tänkt sätta svart glasram (plus option) och aluminum dimmer/brytare) satte detta hos en kille dock utan belysning och tyckte det blev bra. Men jag får väl som sagt skippa belysningen.
Klicka här för att svara
