Tack :)

Vilka kopplingsstycken ska man sätta mellan dosorna om man vill använda "Exxakt" flerfacksram? Såg att det finns en tunnare variant och olika grövre.

Brukar väl sitta på, har i alla fall gjort när jag shoppat dylika. Kostar 32:- på Hornbach, som även har blindplattor som efterfrågades högre upp 2013 ...

Bild från min egen "Hornbach prislista", du ser kopplingsstyckena på dosorna ...

Elektriska kopplingsdosor i en korg på Hornbach med priserna 32 och 34 svenska kronor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åhfan, bra pris!

Är det dessa kopplingsstycken man använder vid montering i flerfacksramar? Eller krävs det mer distans då?

Använd de som ingår. Hornbach har även strutar(?) för 20 mm rör till dessa.

Aha, men mellanstycken har jag hittat 3st olika, för olika cc-mått. När används då dessa?

Om du bygger utan kombinationsram då uttagen/brytarna behöver mer avstånd mellan varandra.

TeroM skrev:
Om du bygger utan kombinationsram då uttagen/brytarna behöver mer avstånd mellan varandra.
JAHA! Tack :)

Om man använder Exxakt kombinationsramar och behöver gå med trådar mellan dosorna, går man via studsar eller borrar man mellan dosorna?

spaxx skrev:
JAHA! Tack :)

Om man använder Exxakt kombinationsramar och behöver gå med trådar mellan dosorna, går man via studsar eller borrar man mellan dosorna?
Du tar doskniven och skär upp plasten som är extra tunn där kopplingsstyckena sitter

Det finns 2 öppna sidor på VP2 dosorna så du kan vända dessa med öppningarna mot varandra och flytta stutsarna till lämpliga sidor (och skära upp vid behov). Mellanstyckena som följer med har redan öppningar.

• Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
Kastar mig in i en något gammal tråd här då.
Är det någon som monterat VP-2 Enkel + Dubbeldosa vid dubbelgips och lyckas använda sig av regelfästena?
Hur jag än vrider och vänder på detta så blir det bara kaka av allt.

Hade gärna kört med skivfästen. Men på visas ställen är det direkt ut mot plast på gavlarna i huset. Så det fungerar sådär då.

//Micke

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.