E etompau skrev:
Vad är det som gör att den behöver renoveras?
Huvudsakligen stömbrytare och uttag. Centralen använder säkringar och jag skulle vilja byta den till en modern albox. Den tidigare ägaren renoverade den yttre väggisoleringen i ett par rum. Jag antar att den elinstallationen måste göras igen, eller hur?

tommib tommib skrev:
Några andra möjligheter finns inte, legalt. Eller ja, om du kan övertala ett elinstallationsföretag att anställa dig för att göra jobb hemma hos dig på betald arbetstid så går det, men det får nog betraktas som ett sällsynt fall.
Ja. Tyvärr, jag tror att jag måste hålla mig inom gränserna.

Hur som helst, jag skulle vilja ha den här typen av utbildning. Jag brukar göra allt detta själv. Men i andra länder och därmed andra lagar.

Jag vill tacka er alla för den information ni gav!

[QUOTE="
Rent praktiskt kan man göra som många redan gör, dvs göra installationerna själv och hålla käften om det. Se i så fall till att det är såpass säkert att det inte kan orsaka skada och såpass snyggt att det inte går att skilja från något som en elektriker installerat. Helst bättre.
[/QUOTE]

Klokt. Undrar dock om det finns något fall där en privatperson lagförts för en olaglig elinstallation i sitt eget hus?

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
PNJ PNJ skrev:
Huvudsakligen stömbrytare och uttag. Centralen använder säkringar och jag skulle vilja byta den till en modern albox. Den tidigare ägaren renoverade den yttre väggisoleringen i ett par rum. Jag antar att den elinstallationen måste göras igen, eller hur?

Ja. Tyvärr, jag tror att jag måste hålla mig inom gränserna.

Hur som helst, jag skulle vilja ha den här typen av utbildning. Jag brukar göra allt detta själv. Men i andra länder och därmed andra lagar.

Jag vill tacka er alla för den information ni gav!
Du kan kanske ta kontakt med någon elfirma och att ni kommer överens om att du kan utföra vissa delar av arbetet. Men för att det ska fungera vill nog elfirman se att du verkligen vet vad du sysslar med och inte bara tror att du vet. ;)

• Gilla
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.