619 läst ·
11 svar
619 läst
11 svar
Elgolvvärme på "vanlig" golvvärme
Har ett relativt nytt hus med vattenburen golvvärme vilken fungerar alldeles utmärkt. Däremot på vår och sommar blir det ingen värme i golven. Jag upplever att speciellt badrummen känns kalla eftersom de är helkaklade.
Nu till min fråga : Kan man bila upp golven och lägga elslingor på en befintliga golvvärmen ?
Nu till min fråga : Kan man bila upp golven och lägga elslingor på en befintliga golvvärmen ?
Det låter omständligt. Använd de befintliga vattenburna istället.
Vad har du för system? Har du termostater styrdon?
Vad har du för system? Har du termostater styrdon?
Klassiker med detta , med en del kalla golv på sommaren när det är golvvärmee , finns inte så mycket att göra , ::: ställa upp kurvan och strypa dom slangar , som går till dom utrymmen som ni inte vill ha värme på , senare om möjlighet finns , bygga om vid fördelningen så
klinkerklädda rum får egen styrning och pump på värmen .
Men att hacka upp golvet och komplettera med el-slingor , är nog att gå över ån efter vatten
klinkerklädda rum får egen styrning och pump på värmen .
Men att hacka upp golvet och komplettera med el-slingor , är nog att gå över ån efter vatten
Klicka här för att svara