Y yuphin skrev:
Ser att Elgiganten säljer kök. Hur är kvalit…
BRA kök men varnar er o alla att köpa det via ELGIGANTEN

Y yuphin skrev:
Ser att Elgiganten säljer kök. Hur är kvaliteten? Vilket märke har dem på sina vitvaror?
Verkar vara ett bra pris och 25 års garanti. Ska testa deras ritprogram så får vi se vad det finns att välja på och vad priset landar på jämfört med t.e. Ikea.
Det garanti är fusk! Jag har egen erfarenhet, målningar på luckorna håller inte, reklamation är uselt!
Jag skulle aldrig köpt deras kök om jag visste om hur dålig kvalite dem säljer!

Inkeri Kähkönen Inkeri Kähkönen skrev:
Det garanti är fusk! Jag har egen erfarenhet, målningar på luckorna håller inte, reklamation är uselt!
dålig

Våren 2022 tittade vi runt efter kök och fastnade till slut för ett förslag från Elgiganten, Epoq. En mycket trevlig köksmänniska på Elgiganten i Boländerna i Uppsalagav oss ett förslag.

Köket var ritat i våra mått och såg mycket bra ut. Som tillägg var en väldigt lång lista delar som ihopsatt skulle ge det ritade resultatet. Det var mycket viktigt att vi godkände beställningen för efteråt skulle det inte gå ändra. Det gjordes och beställningen gick iväg.

öket levererades på utsatt tid, bars in och blev liggande till november 2022 då vi så smått började sätta ihop delarna. Ganska snart upptäckte vi att det var en del fel. Det var lådor som inte hade samma mått som skåpen hade och lite annat. Inga stora fel borde vara lätt att fixa.

Efter att ha kontaktat Elgiganten i Uppsala via epost fick vi ett kort och i mitt tycke oartigt svar att jag fick göra reklamation via Epoq. Det gjordes.

En mycket trevlig norsk kvinna ringde och frågade lite frågor som jag hade svårt att besvara mitt i en hektisk arbetsdag. Det slutade med att hon skulle skicka lådfronterna som saknades och driva resterande mot Elgiganten. Fronterna kom men jag har fortfarande inga lådor att sätta fronterna i.

En månad gick och jag frågade via epost hur det går med min reklamation. Svaret blev att jag inte hade någon! And it goes on... Jag har 6-7 lådor som saknas och 5 lådorsom inte passar någonstans.

Ytterligare kontakt med Epoq och butikgav lösningen, butiken hade beställt kök efter en ritning som vi inte kändes vid. Såklart var det vårt fel enligt butiken. Ord står mot ord och det slutar nu med att vi har ett komplett kök som inte riktigt blev som vi tänkte oss men funkar. Reklamationsavdelning har nu helt slutat meddela oss någonting. Två täckpluggar saknas fortfarande och dessa går inte få tag i. Butiken hänvisar till Kundtjänst och Kund (o) tjänst hänvisar till butiken. Dom kan fara dit pepparn växer och jag kan leva med två hål i ett skåp.

Rekommenderar jag Epoq och Elgiganten? Nope.... Kommer inte ens köpa ett tuggummi där.

• Gilla
  • Arg
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
Y Y62.se skrev:
Våren 2022 tittade vi runt efter kök och fastnade till slut för ett förslag från Elgiganten, Epoq. En mycket trevlig köksmänniska på Elgiganten i Boländerna i Uppsalagav oss ett förslag.

Köket var ritat i våra mått och såg mycket bra ut. Som tillägg var en väldigt lång lista delar som ihopsatt skulle ge det ritade resultatet. Det var mycket viktigt att vi godkände beställningen för efteråt skulle det inte gå ändra. Det gjordes och beställningen gick iväg.

öket levererades på utsatt tid, bars in och blev liggande till november 2022 då vi så smått började sätta ihop delarna. Ganska snart upptäckte vi att det var en del fel. Det var lådor som inte hade samma mått som skåpen hade och lite annat. Inga stora fel borde vara lätt att fixa.

Efter att ha kontaktat Elgiganten i Uppsala via epost fick vi ett kort och i mitt tycke oartigt svar att jag fick göra reklamation via Epoq. Det gjordes.

En mycket trevlig norsk kvinna ringde och frågade lite frågor som jag hade svårt att besvara mitt i en hektisk arbetsdag. Det slutade med att hon skulle skicka lådfronterna som saknades och driva resterande mot Elgiganten. Fronterna kom men jag har fortfarande inga lådor att sätta fronterna i.

En månad gick och jag frågade via epost hur det går med min reklamation. Svaret blev att jag inte hade någon! And it goes on... Jag har 6-7 lådor som saknas och 5 lådorsom inte passar någonstans.

Ytterligare kontakt med Epoq och butikgav lösningen, butiken hade beställt kök efter en ritning som vi inte kändes vid. Såklart var det vårt fel enligt butiken. Ord står mot ord och det slutar nu med att vi har ett komplett kök som inte riktigt blev som vi tänkte oss men funkar. Reklamationsavdelning har nu helt slutat meddela oss någonting. Två täckpluggar saknas fortfarande och dessa går inte få tag i. Butiken hänvisar till Kundtjänst och Kund (o) tjänst hänvisar till butiken. Dom kan fara dit pepparn växer och jag kan leva med två hål i ett skåp.

Rekommenderar jag Epoq och Elgiganten? Nope.... Kommer inte ens köpa ett tuggummi där.
Felgiganten i ett nötskal

• Gilla
Y62.se
  • Laddar…
Aj då har beställt kök på Elgiganten 😬

Vi fick tvärtom bra service och snabb återkoppling. Gissar att mycket sitter hos handläggaren/säljaren,

Frågade Felgigantens kundtjänst och det fanns täckbrickor i Steel grey eftersom det finns luckor i den färgen men lösa brickor finns bara i beige eller svart. Min följdfråga:
"Så den som köper luckor i steel grey får välja på svart eller beige?"

Svaret från kundtjänst:
"Hej det stämmer bra!

Färgerna passar med denna modellen, vi kan beställa upp så fort du har bekräftatat.

Alternativt kan du kontakta oss via +467704***** för snabbare hjälp!

Med vänlig hälsning / Kind regards
NN
Elgiganten Kundcenter

0770 47 47 07

Vardagar: 09.00-18.00
Lördag: Stängt
Söndag / Helgdag: Stängt"

Skulle ni gilla svarta eller beige täckbrickor till Steel grey? Inte jag...

Vi har andra erfarenhet med Epoq.

Köpte på Blackfriday med 50% rabatt i december 2022. Allt kom i januari 2023. Dagen efter leveransen, jag kollade att alla artiklar finns och allt stämmer.
Nu i juni månad satt vi upp köket. Allt stämmer, allt är rätt.

100% nöjd kund

Y Y62.se skrev:
Frågade Felgigantens kundtjänst och det fanns täckbrickor i Steel grey eftersom det finns luckor i den färgen men lösa brickor finns bara i beige eller svart. Min följdfråga:
"Så den som köper luckor i steel grey får välja på svart eller beige?"

Svaret från kundtjänst:
"Hej det stämmer bra!

Färgerna passar med denna modellen, vi kan beställa upp så fort du har bekräftatat.

Alternativt kan du kontakta oss via +467704***** för snabbare hjälp!

Med vänlig hälsning / Kind regards
NN
Elgiganten Kundcenter

0770 47 47 07

Vardagar: 09.00-18.00
Lördag: Stängt
Söndag / Helgdag: Stängt"

Skulle ni gilla svarta eller beige täckbrickor till Steel grey? Inte jag...
Såhär är det gott folk, Integra som inte har handtag har borrat för gångjärn på båda sidor. Då följer det med 2 täcklock i steel grey (om du köpt den färgen). Det gör att det kommer fattas två om man köper den smalaste luckan och har den utdragbar. Elgiganten har ingen kontakt med tillverkaren och orkar inte ta reda på det. Inte heller informeras man om att det kommer fattas två täcklock. Den enda som finns lösa är i andra färger.

I mitt fall löstes det genom att Elgiganten i Östersund, som inte har ett dugg med mitt köksköp att göra, av barmhärtighet löste mitt problem. Där jobbar nämligen en försäljare som är serviceminded och löser problem, till skillnad från Elgiganten i Uppsala. Han beställde en likadan lucka och vips fick jag gratis en extra lucka med två grå täcklock. Tack Elgiganten i Östersund! Och tack och adjö Elgiganten, kommer inte sätta min fot i en butik någonsin igen.

Inkeri Kähkönen Inkeri Kähkönen skrev:
Jag rekommenderar inte. Massa fel med leveransen . Väntetiden på nya delar 10 väckor

G Goko skrev:
Jag rekommenderar inte. Massa fel med leveransen . Väntetiden på nya delar 10 väckor
Vad var det för fel med leveransen?

Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Enligt min erfarenhet som köksmontör i 10 år så finns det ett väldigt prisvärt alternativ till de här Epoq-köken och framförallt till Ikea och ABSOLUT till Ikeas nya variant som är en stor katastrof där de verkligen gått tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller kvalité och funktion...

Dock får jag väl antagligen inte nämna alternativet här utan att det då klassas som reklam så PM vid intresse.

Har inte förstått mig på var gränsen dras för att man gör reklam för om man skriver en massa positivt i denna tråden om Epoq så räknas det inte som reklam men jag har för mig att jag för längesedan rekommenderade en annan variant och då fick jag skit för att jag gjorde reklam...än om inte jag personligen har några som helst vinstintresse i att tipsa folk om denna varianten utan vill bara hjälpa folk till en bra prisvärd lösning. ;)
Hej! Läste precis din kommentar och blev nyfiken vilken alternativ till kökstillverkare det är som är så bra? Tack på förhand. Vänlig hälsning från Varberg, Ingrid

• Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
M Meromobil skrev:
Hej! Läste precis din kommentar och blev nyfiken vilken alternativ till kökstillverkare det är som är så bra? Tack på förhand. Vänlig hälsning från Varberg, Ingrid
Du kanske borde läsa hela den gamla tråden då så framkommer det ganska mycket info. ;)

de tar väl tio ggr så lång tid att sätta ihop som ikeas

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.