158 372 läst ·
60 svar
158k läst
60 svar
Elgigantens Epoq kök, bra eller dåligt?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Enligt min erfarenhet som köksmontör i 10 år så finns det ett väldigt prisvärt alternativ till de här Epoq-köken och framförallt till Ikea och ABSOLUT till Ikeas nya variant som är en stor katastrof där de verkligen gått tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller kvalité och funktion...
Dock får jag väl antagligen inte nämna alternativet här utan att det då klassas som reklam så PM vid intresse.
Har inte förstått mig på var gränsen dras för att man gör reklam för om man skriver en massa positivt i denna tråden om Epoq så räknas det inte som reklam men jag har för mig att jag för längesedan rekommenderade en annan variant och då fick jag skit för att jag gjorde reklam...än om inte jag personligen har några som helst vinstintresse i att tipsa folk om denna varianten utan vill bara hjälpa folk till en bra prisvärd lösning.
Dock får jag väl antagligen inte nämna alternativet här utan att det då klassas som reklam så PM vid intresse.
Har inte förstått mig på var gränsen dras för att man gör reklam för om man skriver en massa positivt i denna tråden om Epoq så räknas det inte som reklam men jag har för mig att jag för längesedan rekommenderade en annan variant och då fick jag skit för att jag gjorde reklam...än om inte jag personligen har några som helst vinstintresse i att tipsa folk om denna varianten utan vill bara hjälpa folk till en bra prisvärd lösning.
Om du är oberoende montör så är ju dina erfarenheter väldigt värdefulla för oss som står i begrepp att köpa och montera kök. Kan väl inte vara nån skillnad mot när elektrikerna tycker att ex Hager är ett bra märke som de rekommenderar?
Diskussionen om företag och reklam finns ju, men kan inte tänka mig att rekommendation från användare (som ej har koppling till företag eller produkt) kan anses vara reklam. Sådant försiggår ju hela tiden på BH...och vad vore BH utan det?
Var det inte länge sedan man såg något inlägg av dig förresten, Paul-S? Tagit lite BH-timeout? Välkommen tillbaks isåfall
Var det inte länge sedan man såg något inlägg av dig förresten, Paul-S? Tagit lite BH-timeout? Välkommen tillbaks isåfall
Om jag säger att det kan vara HTH? Tummen upp eller tummen ner (smiley). Då har du ju inte tipsatPaul-Staffanstorp skrev:Enligt min erfarenhet som köksmontör i 10 år så finns det ett väldigt prisvärt alternativ till de här Epoq-köken och framförallt till Ikea och ABSOLUT till Ikeas nya variant som är en stor katastrof där de verkligen gått tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller kvalité och funktion...
Har inte förstått mig på var gränsen dras för att man gör reklam för om man skriver en massa positivt i denna tråden om Epoq så räknas det inte som reklam men jag har för mig att jag för längesedan rekommenderade en annan variant och då fick jag skit för att jag gjorde reklam...än om inte jag personligen har några som helst vinstintresse i att tipsa folk om denna varianten utan vill bara hjälpa folk till en bra prisvärd lösning.![]()
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det har du väl rätt i men om du visst hur mycket skit och varningar och hot om avstängningar jag som hantverkare fått här tidigare så hade du förstått varför jag tvekade att lägga ut något.Mattiaz skrev:
Jo det är väl sant... jag har varit borta ganska länge och har väl inte känt något vidare sug efter att komma tillbaka egentligen då det ju tyvärr inte uppskattas när erfarna hantverkare kommer med seriösa tips på detta forumet utan man ska bara hålla på och brottas med en massa varningar och hot om avstängningar m.m.bonnier skrev:Diskussionen om företag och reklam finns ju, men kan inte tänka mig att rekommendation från användare (som ej har koppling till företag eller produkt) kan anses vara reklam. Sådant försiggår ju hela tiden på BH...och vad vore BH utan det?
Var det inte länge sedan man såg något inlägg av dig förresten, Paul-S? Tagit lite BH-timeout? Välkommen tillbaks isåfall![]()
Då satsar jag hellre min tid på mitt företag och min familj.
Jag har och har också haft brutalt mycket med jobb så tiden har inte räckt till speciellt mycket.
TACK.
tank77 skrev:
Folk får ta det hur de vill men JA, det är HTH GörDetSjälv kök som jag förespråkar 8 dagar i veckan och absolut numera sedan Ikea gick tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller hela deras kök.
Funderar skarpt på att starta en tråd och lägga in en del bilder på deras enligt mig katastrofalt dåliga skitkök !
Ställde nämligen upp för ett par veckor sedan och hjälpte en kille som hamnat i problem då Ikea-hantverkaren som skulle hjälpa honom bara övergav honom och det ska han nog vara glad för eftersom han fick en faktura på 17 timmar för hopsättning av 7st stommar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så jag har några bilder på de värsta bitarna jag upplever med deras nya variant på kök.
Tilläggas kan att detta var det första men garanterat också det sista av de nya Ikeaköken som denne svensken monterat upp... ALDRIG mer att jag befattar mig med skiten !
...och NEJ NEJ NEJ... jag har INGA vinstintresse hos någon köksleverantör överhuvudtaget.
Jag arbetar helt fristående som Köksmontör och arbetar med många olika köksmärken.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
HYH köken du pratar om är väl bra mycket dyrare än tex IKEA, eller?Paul-Staffanstorp skrev:Det har du väl rätt i men om du visst hur mycket skit och varningar och hot om avstängningar jag som hantverkare fått här tidigare så hade du förstått varför jag tvekade att lägga ut något.
Jo det är väl sant... jag har varit borta ganska länge och har väl inte känt något vidare sug efter att komma tillbaka egentligen då det ju tyvärr inte uppskattas när erfarna hantverkare kommer med seriösa tips på detta forumet utan man ska bara hålla på och brottas med en massa varningar och hot om avstängningar m.m.
Då satsar jag hellre min tid på mitt företag och min familj.
Jag har och har också haft brutalt mycket med jobb så tiden har inte räckt till speciellt mycket.
TACK.
Folk får ta det hur de vill men JA, det är HTH GörDetSjälv kök som jag förespråkar 8 dagar i veckan och absolut numera sedan Ikea gick tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller hela deras kök.
Funderar skarpt på att starta en tråd och lägga in en del bilder på deras enligt mig katastrofalt dåliga skitkök !
Ställde nämligen upp för ett par veckor sedan och hjälpte en kille som hamnat i problem då Ikea-hantverkaren som skulle hjälpa honom bara övergav honom och det ska han nog vara glad för eftersom han fick en faktura på 17 timmar för hopsättning av 7st stommar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så jag har några bilder på de värsta bitarna jag upplever med deras nya variant på kök.
Tilläggas kan att detta var det första men garanterat också det sista av de nya Ikeaköken som denne svensken monterat upp... ALDRIG mer att jag befattar mig med skiten !
...och NEJ NEJ NEJ... jag har INGA vinstintresse hos någon köksleverantör överhuvudtaget.
Jag arbetar helt fristående som Köksmontör och arbetar med många olika köksmärken.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Nej... det är ju det som är grejen... prismässigt på samma nivå men bättre saker anser jag och större flexibilitet vad gäller utbud på stommar m.m.
Nu snackar vi GÖRDETSJÄLV-varianten i platta paket som man beställer i deras webshop !
Dock är det ju samma kvalité som det man köper i butikerna.
Nu snackar vi GÖRDETSJÄLV-varianten i platta paket som man beställer i deras webshop !
Dock är det ju samma kvalité som det man köper i butikerna.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det var som tusan!Paul-Staffanstorp skrev:
Ska nämligen sätta nytt kök i släktens sommarhus snart och vi har pratat om IKEA.
Men för ett par veckor sedan monterade jag ett IKEA kök från deras nya serie och det var riktigt skit att hålla på med så vi har tittat på alternativ och då främst epoq.
Nu få vi ju även ta ett titt på HTH om det är rimliga pengar och bra kvalla
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tycker jag gott du ska göra för det är klart prisvärt.
Håller på med ett projekt till en kund nu med följande inredning:
Allting med fronter i vitmålad slät MDF.
1st högskåp med hyllplan
2st bänkskåp med luckor
4st bänkskåp med 3 lådor
8st väggskåp
1st väggskåp med plats för micro
10st toppskåp
1st specialskåp taget från HTH ordinariesortiment
2st stora täcksidor att inrama en sidebyside maskin
1st front till inbyggnadsdiskmaskin
2st stora täcksidor att såga ner till takanslutningar och spotskivor under väggskåpen
2st Trepack ledspottar inkl. trafos
Socklar av aluminium Laminat
Diverse passbitar
Ben
Inkl. hemkörning och inbärning
ca. 28000:-
Bänkskivor i massiv ek ordnar jag sedan från Hornbach för 3500:- inkl. fräsning för spännbeslag.
1st på 2250mm där vask och häll ska ligga i.
1st på 1500mm och en på ca. 1800mm som ska seågas ner på djupet för att ligga på väggskåp placerade på golv.
De två senaste ska sättas ihop med varandra så därav 500.- för fräsning till spännbeslagen och nersågningen.
Tycker detta är en kanongrej.
1st högskåp med hyllplan
2st bänkskåp med luckor
4st bänkskåp med 3 lådor
8st väggskåp
10st toppskåp
2st stora täcksidor att såga ner till takanslutningar och spotskivor under väggskåpen
Diverse passbitar
Ben
Bänkskivor i massiv ek ordnar jag sedan från Hornbach för 3500:- inkl. fräsning för spännbeslag.
1st på 1500mm och en på ca. 1800mm som ska seågas ner på djupet för att ligga på väggskåp placerade på golv.
De två senaste ska sättas ihop med varandra så därav 500.- för fräsning till spännbeslagen och nersågningen.
Tycker detta är en kanongrej.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Det var ju definitivt ett ok pris!Paul-Staffanstorp skrev:Tycker jag gott du ska göra för det är klart prisvärt.
1st högskåp med hyllplan
2st bänkskåp med luckor
4st bänkskåp med 3 lådor
8st väggskåp
10st toppskåp
Diverse passbitar
Ben
Tycker detta är en kanongrej.![]()
Vet du hur det är med leveranstider?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tror de levererar inom en vecka... 
De har ett storlager i Köpenhamn för just dessa köken så det levereras med t.ex Bring...
Sen kan man komplettera med saker ur det ordinarie sortimentet om man vill men då kommer det från fabriken och kan ta något längre tid beroende på vad det är...men detta tar man med lokala butiken.
Gå in på HTH hemsida och längst ner är där nog länk till "Ritprogram i 3D"...
Klicka dig in där och sen finns där allt att läsa.
Lycka till
De har ett storlager i Köpenhamn för just dessa köken så det levereras med t.ex Bring...
Sen kan man komplettera med saker ur det ordinarie sortimentet om man vill men då kommer det från fabriken och kan ta något längre tid beroende på vad det är...men detta tar man med lokala butiken.
Lycka till
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Tack för all info!Paul-Staffanstorp skrev:Tror de levererar inom en vecka...
Lycka till![]()
Ska kika på ritprogrammet och spåna lite.
Gör det! Är i uppstartsskedet av köksbyte. Jag tror att en sådan tråd kan bli mycket intressant om du sköter det konstruktivt. Vilket jag inte har någon anledning att betvivla.Paul-Staffanstorp skrev:[...] sedan Ikea gick tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller hela deras kök.
[...] Så jag har några bilder på de värsta bitarna jag upplever med deras nya variant på kök.
Tråkigt att en så kunnig person med massivt med inlägg kan råka i trubbel om man rekommenderar ett specifikt märke, det torde ju vara uppenbart att reklam inte är ditt syfte med din medverkan här. Jag hoppas att den/de moderatorer som det gäller väger varningarna mot risken det medför att förlora kunnande på forumet. Just den typen av kunnande är ju anledningen till att jag som inte jobbar i branschen hänger här...
Redigerat:
Någon som har en uppfattning om hur står sig Kvicks kök står sig i konkurrensen med t.ex. Epoq?
Det vill jag också gärna få tumme upp eller ner på. Av de kök vi tittat på så känns det som om kvik hade mest olika alternativ på stommar/funktioner i kombination med, för oss, rätt lucka. (Massiv ek)Pepparkaka skrev: