Paul-Staffanstorp
Jag tog initiativet att starta en sådan tråd och det får bära eller brista. ;)
Jag har varit ifrån forumet ganska länge nu för jag tröttnade på all skit jag fick och får jag det igen efter detta så lämnar jag in för gott eftersom jag som sagt absolut inte har något eget vinstintresse i att tipsa om detta med att det finns bättre alternativ.

Tyvärr har jag ingen egen erfarenhet av Kvik av idag så jag kan inte uttala mig om detta.

Vad gäller HTH kontra det gamla Ikea råkade jag ut för en sak för ett par år sedan där det också blev så att jag hjälpte en kompis med ett HTH GDS och dett var av den anledningen att utbudet på stommar var betydligt bättre hos HTH än Ikea.

Han hade ett schakt i väggen där det gick ventilation vilket gjorde att man bara kunde sätta Ikeas 700mm väggskåp eftersom fästpunkten i deras 920mm skåp hamnade precis i schaktet.
Detta hade inneburit en väldigt hög takanslutning och mycket dött utrymme.

Med HTH fick han 704mm väggskåp med 320mm toppskåp med ovanhängd lucka överst så vi utnyttjade utrymmet i köket maximalt.
8st skåp mer och diverse andra extrasaker och det slutade med 1000:- i merkostnad än med Ikeas. ;)

...och då ska tilläggas att det i huvudsak jämförs äpplen och äpplen...
Högblank vit folierad lucka i båda fallen var det tal om då samt likvärdiga skåp med samma mängd lådor m.m vilket är det som styr priset ganska mycket kontra hyllplan och luckor..

Redigerat:
  • Gilla
Wide Glide
  • Laddar…
Varning för epoq kök, Beställde ett kök från elgiganten fick leveransen som lovat,
sedan började problemen då inte allt var med i leveransen.
Jag tog kontakt med elgiganten som sa att det som inte var levererat kommer om 6 veckor , vilket jag inte tyckte var ok eftersom jag väntat i 6 veckor på denna leveransen och att det inte gick att få köket funktions dugligt utan de saknade skåpen. efter 6 veckor kommer det en leverans med några saker , jag ringer igen och dom lovar att resterande kommer inom 2 veckor , vilket det inte gör utan efter 3 veckor. Det tog mer än 14 veckor med leveranser för att få köket funktions dugligt och då har vi inte fått allt ännu. Jag vet inte hur många olika människor jag har pratat med och ingen vet egentligen något , utan dom bara hänvisar till att det som inte är levererat är på väg.
Vi får väl se om jag får den sista leveransen , orkar inte ringa mer då det inte hjälper och att man får sitta ganska lång tid i kö för att komma fram.

• Gilla
Toyfame och 2 till
  • Laddar…
P
Jag har endast monterat ett Epoq-kök, men upplevde då (typ 5-6 år sedan) att kvalitén var under all kritik. Luckor som kunden hade ställt mot en vägg i ett sovrum med neddragna persienner hade blekts och fått fält i olika kulörer där en annan lucka hade stått för. Detta uppträdde alltså inom loppet av en vecka, så UV-beständigheten i deras lack torde vara lika med noll. Kanske har dom bättrat sig. Kanske inte.

• Gilla
Petra Woithal
  • Laddar…
Hej!

Mitt namn är Marjam och jag jobbar som produktchef för kök på Elgiganten.

Vill börja med att beklaga att du haft en dålig upplevelse kring ditt köp och om du vill får du gärna kontakta mig direkt på marjam.lonnqvist@giganten.se

Det som du beskriver är inte på något sätt acceptabelt och inte ett sätt som vi önskar att driva vår verksamhet på.

Vi har därför tagit fram ett leveransvilkor http://www.elgiganten.se/cms/s-LDusGQVuPqQAAAE7mH4jCo71/epoq-leveransvillkor
Där vi ger en leveransgaranti på 6 veckor och en ersättning på 1000:- i veckan om vi inte håller vårt löfte.

Detta för att skydda kunder som er när något går fel.

Återigen om du önskar är du välkommen att kontakta mig direkt.

• Gilla
Törnfeldt
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Enligt min erfarenhet som köksmontör i 10 år så finns det ett väldigt prisvärt alternativ till de här Epoq-köken och framförallt till Ikea och ABSOLUT till Ikeas nya variant som är en stor katastrof där de verkligen gått tillbaka till år 1 före Kristus vad gäller kvalité och funktion...

Dock får jag väl antagligen inte nämna alternativet här utan att det då klassas som reklam så PM vid intresse.

Har inte förstått mig på var gränsen dras för att man gör reklam för om man skriver en massa positivt i denna tråden om Epoq så räknas det inte som reklam men jag har för mig att jag för längesedan rekommenderade en annan variant och då fick jag skit för att jag gjorde reklam...än om inte jag personligen har några som helst vinstintresse i att tipsa folk om denna varianten utan vill bara hjälpa folk till en bra prisvärd lösning. ;)
Inget fel på Ikeas nya system! Lika lätta att bygga ihop som tidigare fast lättare att installera med deras skensystem. Lådorna har blivit bättre, mer tåliga. Sen för att inte nämna att det är mycket snyggare med låg sparklåda. Det får alla andra kök som kör hög sockel att se gamla och billiga ut.

Akta er för Epoq!

Min mamma köpte komplett kök med vitvaror av Elgiganten och har idag, 11 juni, väntat två månader på fläkten. I förrgår fick hon besked om att fläkten levereras den 27 juni och det är en fredag så det dröjer veckan efter innan hon får den installerad. Och håller trenden i sig så lär det inte räcka med den förseningen. Det nya köket kommer alltså att vara obrukbart i tre månader! (eller kanske mer)

Köket fick också nytt golv, nytt tak, nya tapeter och granitskivor på arbetsytorna. Handlar allts å om en investering på 150 000 som hon inte kan använda på tre månader för vem vill steka strömming i ett kök utan fläkt? Det går inte ens att koka potatis för ångan rinner efter de nya luckorna.

Fläkten är en helt vanligt Elektrolux så det är ingen speciallösning hon beställt. Det fattades också en lådfront i leveransen men efter fem- sex försök så kom äntligen rätt front. Innan det skickades flera felaktiga från Elgiganten.

Elgiganten gjorde ett försök att skicka den saknade fläkten men det blev fel bredd så den kunde inte monteras. Montören fick alltså göra en extra utryckning utan att kunna göra jobbet. Det tragiska med det var inte bara att fläkten var av fel bredd utan också att leveransen kom fel dag och det gäller förresten alla leveranser. Mamma har alltså fått sitta och vänta flera dagar på leveranser som inte kommit. Elgiganten meddelar bara att någon måste ta emot leveransen mellan klockan 09.00 och 15.00 utan att precisera när.

Jag har ringt och mejlat var och varann dag så det har hunnit bli tiotals kontakter under den här tiden. Linus H på deras kundcenter svarar exempelvis så här:
"Det är såklart jätte tråkigt att fläkten inte har kommit ännu, vilket har resulterat i att ni har inte har kunnat göra klart ert kök. Vi reserverar oss för förseningar och behöver inte kompsensera för att en vitvara är sen,"

Så akta er för Epoq!

• Gilla
Petra Woithal
  • Laddar…
Vad har en saknad köksfläkt med Epoq kök att göra?

Ett litet tips till mamman:

Det går utmärkt att koka potatis, ägg och liknande utan att använda köksfläkt.
Man kan reglera ner värmen så det inte stormkokar.

Det gör jag dagligen (men jag har inte Epoqkök förstås).

Jag köpte ett Epoqkök via nätet och är inte nöjd alls. Fronterna är mycket känsliga, beställde 3 vitrinskåp och fick 3 olika, när jag kontaktade kundservicen fick jag inga bra svar. Kunden står för frakten vid returneringen av felaktiga delar, rådgivningen är också ganska dålig. Man får inte lita på rekommanderingar de gör, dessutom säljer de för mycket material. Jag har många täcksidor kvar. Monteringsanvisningar i boken är dåliga och delvis felaktig.

P Pjärskan skrev:
Varning för epoq kök, Beställde ett kök från elgiganten fick leveransen som lovat,
Jag tog kontakt med elgiganten som sa att det som inte var levererat kommer om 6 veckor , vilket jag inte tyckte var ok eftersom jag väntat i 6 veckor på denna leveransen och att det inte gick att få köket funktions dugligt utan de saknade skåpen. efter 6 veckor kommer det en leverans med några saker , jag ringer igen och dom lovar att resterande kommer inom 2 veckor , vilket det inte gör utan efter 3 veckor. Det tog mer än 14 veckor med leveranser för att få köket funktions dugligt och då har vi inte fått allt ännu. Jag vet inte hur många olika människor jag har pratat med och ingen vet egentligen något , utan dom bara hänvisar till att det som inte är levererat är på väg.
Vi får väl se om jag får den sista leveransen , orkar inte ringa mer då det inte hjälper och att man får sitta ganska lång tid i kö för att komma fram.
P Pjärskan skrev:
P Pjärskan skrev:
Det har hänt mig samma sak, kom inte allt med första leveransen. även kvaliteten var inte som väntat. inte rekommenderas

Det har hänt mig samma sak, kom inte allt med första leveransen. även kvaliteten på Epoq var inte som väntat. inte rekommenderas, Ikeas kök mycket bättre

P Petra Woithal skrev:
Jag köpte ett Epoqkök via nätet och är inte nöjd alls. Fronterna är mycket känsliga, beställde 3 vitrinskåp och fick 3 olika, när jag kontaktade kundservicen fick jag inga bra svar. Kunden står för frakten vid returneringen av felaktiga delar, rådgivningen är också ganska dålig. Man får inte lita på rekommanderingar de gör, dessutom säljer de för mycket material. Jag har många täcksidor kvar. Monteringsanvisningar i boken är dåliga och delvis felaktig.
det har hänt mig precis samma saker

Skulle Varna Skarpt för att köpa Ett Epoq kök från elgiganten
Har nu efter 8 Veckor ett fungerande kök men väntar fortfarande på delar för att få det komplett
Passform och Kvalite på köket känns Bra MEN
Deras Organisation kring Fsg av Kök är en Disaster Ingen vill kännas vid Felaktiga leveranser , Restade Produkter Etc
Det värsta är att du har inga som helst möjligheter att få kontakt med Säljaren som har krängt på dig köket när allt ska redas ut ,
De springer o gömmer sig när man konfronterar dem i butik samt gömmer sig bakom att det är kundtrjänst som ska reda ut skiten

Nä ta de pengarna o lägg på annat kök om du vill slippa Telefonsamtal , mail konvesation samt Hög puls
Hur jävla svårt ska det va att ha en fungerande Logestik samt Lager i Sverige år 2020

Ikea har mycket bättre låsningar. Epoq kök har bra kvalitet men mycket förseningar ock dåligt förklaring .Efter 3 månade fortfarande fatas delar :thumbdown::thumbdown::thumbdown::mad::mad::mad:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.