T Tohan skrev:
Ska fan ringa ivt servicen att en titt.. När de var som kallast då gick 16a hela tiden.. Såg nu att pumpa blinka röd motorskydd blä blä men allt annat på meny är som vanligt.. Inga konstigheter...
Om motorskyddet har löst ut så går inte kompressorn. Då drar den fyra gånger så mycket el för att hålla huset och tappvattnet varmt.
Det låter som att du har hittat problemet.
 
useless useless skrev:
Om motorskyddet har löst ut så går inte kompressorn. Då drar den fyra gånger så mycket el för att hålla huset och tappvattnet varmt.
Det låter som att du har hittat problemet.
Ringde ivt de guidade mig genom de nu är återställd.. Fyfan 2000kr kunde jag har använts till köp av mutterdragare
 
Magnus E K
Har själv inget sånt (bara en luft/luft-pump samt en elpanna som är så gammal att den måste vevas igång) men tycker att värmepumpar med inbygd elpatron borde larma om elpatronen börjar användas konstant, på något sätt som inte går att missa. Typ antingen spamma appnotiser/SMS om den funktionen finns eller också börja pipa ljudligt. Däremot bara tända någon statuslampa eller visa i nån meny som man måste stega fram till är ju lätt att missa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.