När jag skulle koppla in motorvärmaren så slocknade hela huset och jag trodde först de va strömavbrott, men sen såg jag att jordfelsbrytaren hade löst ut.
Sen när jag drog igång jordfelsbrytaren så löste den ut igen..
Så jag stängde av alla säkringar och slog på dom 1 och 1 och märkte då att led belysningen i källaren blinkade och den fortsatte blinka en stund även efter att jag stängt av den på lysknappen.
Vad tror ni kan ha hänt? Hur ska jag börja felsöka?
Sen när jag drog igång jordfelsbrytaren så löste den ut igen..
Så jag stängde av alla säkringar och slog på dom 1 och 1 och märkte då att led belysningen i källaren blinkade och den fortsatte blinka en stund även efter att jag stängt av den på lysknappen.
Vad tror ni kan ha hänt? Hur ska jag börja felsöka?
Eftersom JFBn löste ut när du kopplade in motorvärmaren så ligger felet troligen där.
Dra ur motorvärmare å återställ JFBn, prova sedan å koppla in JFBn igen. Löser den igen kopplar du ur motorvärmaren igen å sedan provar du med tex vattenkokaren i samma uttag, löser inte JFBn med vattenkokaren i samma uttag så ligger felet i motorvärmaren (eller anslutningssladden).
Dra ur motorvärmare å återställ JFBn, prova sedan å koppla in JFBn igen. Löser den igen kopplar du ur motorvärmaren igen å sedan provar du med tex vattenkokaren i samma uttag, löser inte JFBn med vattenkokaren i samma uttag så ligger felet i motorvärmaren (eller anslutningssladden).
Dock så har jag aningar om att motorn kanske inte blir varm utan bara kupéfläkten funkar. Så kanske är nått vajsing där iaf, men varför har då inte JFB brutit igen? Och vad har hänt med lampan i källaren, vart den kretsen paj av elfelet i motorvärmaren?
Slog JFBn ifrån för flera dagar sedan, å du har kört med motorvärmaren efter det?
Eller har du kört med motorvärmaren i flera dagar innan JFBn löste ut?
Vad är det för typ av led-lampa? Tillverkare, modell?
Hur är lampan inkopplad?
Vilken fas ligger motorvärmaren på?
Vilken fas ligger lampan på?
Har du någon trefasmotor inkopplad någonstans?
Eller har du kört med motorvärmaren i flera dagar innan JFBn löste ut?
Vad är det för typ av led-lampa? Tillverkare, modell?
Hur är lampan inkopplad?
Vilken fas ligger motorvärmaren på?
Vilken fas ligger lampan på?
Har du någon trefasmotor inkopplad någonstans?