1 445 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Elen delvis borta i lägenhet
Dottern som bor i studenlägenhet ringde och sa att strömmen gick. Det hade tydligen smällt till och 3-fas säkringen till ugnen hade löst ut. Ugnen var inte på.
Trots att alla säkringar är uppe, så är inte alla lampor och uttag fungerande. Test-knappen till JFB fungerade tydligen inte heller.
Visst sitter det en mätarsäkring vid elmätaren (inlåst)? Verkar som en fas har gått. Kan något i ugnen helt plötsligt dragit en mätarsäkring?
Trots att alla säkringar är uppe, så är inte alla lampor och uttag fungerande. Test-knappen till JFB fungerade tydligen inte heller.
Visst sitter det en mätarsäkring vid elmätaren (inlåst)? Verkar som en fas har gått. Kan något i ugnen helt plötsligt dragit en mätarsäkring?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 165 inlägg
Klicka här för att svara