Tänkte byta element i stugan och såg att det var draget tre faser till första elementet använder en fas sen vidare till nästa för att använda andra fasen och vidare till tredje för att använda tredje fasen. Men det är fortfarande samma nolla och jord. Får man göra så?
Måste tacka för ett bra svar.
Men nu har jag en ny fundering.
Tänkte byta ut elementen till golvvärme istället kan jag göra på samma sätt.
Använda trefasgruppen första fas till golvvärmen , nästa fas till andra rummets golvvärme, tredje fas till tredje rummets golvvärme?
Jordfelsbrytare kommer att installeras.
Men nu har jag en ny fundering.
Tänkte byta ut elementen till golvvärme istället kan jag göra på samma sätt.
Använda trefasgruppen första fas till golvvärmen , nästa fas till andra rummets golvvärme, tredje fas till tredje rummets golvvärme?
Jordfelsbrytare kommer att installeras.
Klicka här för att svara

