Vet inte riktigt vad du avser med packboxen.
Nu är jag amatör men det sitter väl en ventil där inne med en fjäder. Har den fastnat i stängt läge så blir det ingen värme i elementet. Hålet du ser är enbart för styrning av ventilen, dvs pinnen trycker på den inre ventilen när du stänger eller via termostaten.
Nu är jag amatör men det sitter väl en ventil där inne med en fjäder. Har den fastnat i stängt läge så blir det ingen värme i elementet. Hålet du ser är enbart för styrning av ventilen, dvs pinnen trycker på den inre ventilen när du stänger eller via termostaten.
Inte om ventilen fastnat. Stoppa tillbaka mässingspiggen och knacka på den med en hammare, många och lätta slag. Förhoppningsvis släpper den och trycks tillbaka. Det kan då under en kortare period komma vatten ur hålet.malander skrev:
Som du har det nu utan pigg och tätning är det lite lurigt, skulle ventilen släppa endast lite kan det medföra att det börjar rinna/spruta vatten från hålet.
Redigerat:
Termostaten kan du säkert återanvända, det är ratten som du troligtvis har tagit bort och inte syns på någon bild.
Du kan få knacka ganska länge innan den släpper.
Annars borde det räcka med att att bort ventilen och rengöra, sedan bör det fungera. Men det kräver att du kan stänga av vattnet till radiatorn.
Och de fastnar beror normalt att de står stängd över sommarhalvåret och då fastnar.
Du kan få knacka ganska länge innan den släpper.
Annars borde det räcka med att att bort ventilen och rengöra, sedan bör det fungera. Men det kräver att du kan stänga av vattnet till radiatorn.
Och de fastnar beror normalt att de står stängd över sommarhalvåret och då fastnar.
Undrar ibland hur jag skriver, men det var i en bastupaus :screwy:
Texten "Och de fastnar beror normalt att de står stängd över sommarhalvåret och då fastnar."
Ska självklart vara "Om de fastnar beror det oftast på att de står stängda över sommarhalvåret"
Lycka till, det är ett vanligt fel när det inte kommer någon värme.
Texten "Och de fastnar beror normalt att de står stängd över sommarhalvåret och då fastnar."
Ska självklart vara "Om de fastnar beror det oftast på att de står stängda över sommarhalvåret"
Lycka till, det är ett vanligt fel när det inte kommer någon värme.
Klicka här för att svara