640 läst ·
4 svar
640 läst
4 svar
Element varmt ibland.
Hej!
Mitsubishi Ecodan
Ibland blir mina element varma fast det är sommar. Jag har ställt innegivaren på 16c sen ställde jag den på 12c men ändå blev elementen helt plötsligt varma. Vad kan det bero på?
Nu har jag stängt av värmen till elemeten helt i displayen. Har de någon betydelse för värmepumpen på något vis?
Mitsubishi Ecodan
Ibland blir mina element varma fast det är sommar. Jag har ställt innegivaren på 16c sen ställde jag den på 12c men ändå blev elementen helt plötsligt varma. Vad kan det bero på?
Nu har jag stängt av värmen till elemeten helt i displayen. Har de någon betydelse för värmepumpen på något vis?
Ok tack. Typ som en avfrostning fast bakvänt? 😊Men det skulle kunna vara svaret i och med att det bara är ibland. Men då kanske det är dumt att stänga av elementsidan. Men ska ha det avstängt några dagar för att se om det blir någon skillnad på elförbrukningen.Kloge skrev:
Klicka här för att svara