Jag hade problem med att jordfelsbrytaren löste ut när jag skulle tända i en lysrörsarmatur. Jag bytte då till en elektronisk glimtändare och nu är det inga problem. Vad är det som kan ha åstadkommit att jordfelsbrytaren löste ut? Kan det ha uppstått nån läckström till jord vid tändtillfället? Finns ingen jord i en glimtändare väl? Det borde väl bli exakt lika stora strömmar i fas och återledare vid alla tillfällen?
Det kan hända att den gamla glimtändaren också var elektronisk, det satt en liten röd knapp på den som inte brukar finnas på traditionella glimtändare.