2 424 läst ·
19 svar
2k läst
19 svar
Elektromagnetiska fält
Prova att börja med att hänvisa till denna:
https://www.stralsakerhetsmyndighet...9b4a09b9cd4d7c/magnetfalt-och-halsorisker.pdf figuren på sidan 6, och sen hänvisa till https://www.stralsakerhetsmyndighet...ens-exponering-for-elektromagnetiska-falt.pdf
där det i tabell 2 framgår att högsta fältstyrka får vara 100 µT. Ungefär en faktor 1000 - 10000 ifrån förväntade värden.
Vart i världen ligger detta nybygge på ett ungefär?
https://www.stralsakerhetsmyndighet...9b4a09b9cd4d7c/magnetfalt-och-halsorisker.pdf figuren på sidan 6, och sen hänvisa till https://www.stralsakerhetsmyndighet...ens-exponering-for-elektromagnetiska-falt.pdf
där det i tabell 2 framgår att högsta fältstyrka får vara 100 µT. Ungefär en faktor 1000 - 10000 ifrån förväntade värden.
Vart i världen ligger detta nybygge på ett ungefär?
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Nu kom det fram att grannar inte vill att ni bygger. Är det möjligen så att grannarna har påpekat risken med ledningen?
Det låter som du får räkna med att grannarna överklagar beslutet, och även det kommande bygglovsbeslutet.
Det låter som du får räkna med att grannarna överklagar beslutet, och även det kommande bygglovsbeslutet.
persbylånga heter orten, utanför tierp i norra uppland. Elledningen som går över tomten går över nästan samtliga hushåll på orten redan och är en mindre ledning.M Millox skrev:
Vi räknar med att de kommer överklagas. Men det kommer vi med att göra om det blir negativt utlåtande så ☺️ Vad grannarna tycker har ingen betydelse för bygglov (vilket handläggaren sagt till oss redan). Grannarna har redan försökt med diverse saker men finns inget som påverkar.H hempularen skrev:
Om de tagit fram detta med elektromagnetiska fält vet jag inte, men det är inget de skrivit om i utlåtandena till handläggaren. Oavsett så är det ju refernsvärderna som beslutar och inte vad grannarna anser/tycker.
Farsan blev skitsur så han ringde och skulle prata med handläggarens chef, som visade sig vara en person han haft mkt kontakt med tidigare i sitt myndighetsutövande (han är OVK-besiktningsman). Och de pratar ivf samma språk.
Är egentligen inte orolig för att vi kommer få rätt för det är jag nästan helt säker på att vi kommer MEN det drar ju ut på tiden onödigt länge. Hade hon kollat på diagrammen hade vi resan haft godkänt och vi hade sluppit betalat för alla hennes vansinniga mejlkontakter och utredningar.
Är egentligen inte orolig för att vi kommer få rätt för det är jag nästan helt säker på att vi kommer MEN det drar ju ut på tiden onödigt länge. Hade hon kollat på diagrammen hade vi resan haft godkänt och vi hade sluppit betalat för alla hennes vansinniga mejlkontakter och utredningar.
Klicka här för att svara
