Hej,
Tänke skaffa ett villastaket men priserna för montage var lit väl saftiga tycker jag. Hursomhelst, jag tänkte iallafall kolla om man kunde göra det själv.
Större delen av tomten är ursprungligen en hårdgjord yta, så inte så mycket stor stenar utan mer packat grus. En jordborr tänkte jag försöka med, vet inte hur det går. Eftersom det blir en hel del hål tänkte jag kanske kunde återanvända en sån här https://www.biltema.se/bygg/murning/cementblandare/farg-betongblandare-hcm-1220-2000047038 och bara skaffa lämpligt borr och koppla på.
Nån som provat?
Tänke skaffa ett villastaket men priserna för montage var lit väl saftiga tycker jag. Hursomhelst, jag tänkte iallafall kolla om man kunde göra det själv.
Större delen av tomten är ursprungligen en hårdgjord yta, så inte så mycket stor stenar utan mer packat grus. En jordborr tänkte jag försöka med, vet inte hur det går. Eftersom det blir en hel del hål tänkte jag kanske kunde återanvända en sån här https://www.biltema.se/bygg/murning/cementblandare/farg-betongblandare-hcm-1220-2000047038 och bara skaffa lämpligt borr och koppla på.
Nån som provat?
Jag tror inte en sån visp orkar. Det är rätt mycket kraft att hålla emot när man borrar.
Det var ju ett trist och negativt svar, men jag kanske kan komma med ett lite mer positivt. Jag har en bensindriven jordborr här i Vallentuna som du kan låna. Om det är många hål får du gärna köpa ett nytt borr till mig när du är klar, men de kostar någon hundralapp om jag minns rätt som är rätt överkomligt.
Det var ju ett trist och negativt svar, men jag kanske kan komma med ett lite mer positivt. Jag har en bensindriven jordborr här i Vallentuna som du kan låna. Om det är många hål får du gärna köpa ett nytt borr till mig när du är klar, men de kostar någon hundralapp om jag minns rätt som är rätt överkomligt.
Tummen är ur. Jag grävde gropen med spade i stället. Ingen bild på gropen som är fylld med makadam nu. Ni kan få en bild från insidan av huset innan jag byggde in ledningen till mitt i smyg installerade brunvattenavlopp. Alltså det vatten som blir över när man sköljer ur sin snickerikaffekopp.
Klicka här för att svara

