Jag behöver kapa ca 1m golvplattor i sandsten förhållandevis rakt och snyggt för att laga hål efter en borttagen vägg.
Sandstensgolvplattor med lagat område efter borttagen vägg, omgärdade av trädetaljer och skräp från kapade plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade lånat en enkel våtkap av svärfar men den gav upp när jag började arbetet.

Kan en enkel kap från byggladorna funka, eller kommer jag bara ångra mig?

13th Marine 13th Marine skrev:
Jag behöver kapa ca 1m golvplattor i sandsten förhållandevis rakt och snyggt för att laga hål efter en borttagen vägg.
[bild]

Hade lånat en enkel våtkap av svärfar men den gav upp när jag började arbetet.

Kan en enkel kap från byggladorna funka, eller kommer jag bara ångra mig?
Jag har med gott resultat sågat marmor och klinker med en "sten-klinga" till sänksågen. Har du en sänksåg/cirkelsåg kan det vara värt o kolla pris på en klinga bara.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
F Freee123 skrev:
Jag har med gott resultat sågat marmor och klinker med en "sten-klinga" till sänksågen. Har du en sänksåg/cirkelsåg kan det vara värt o kolla pris på en klinga bara.
Tänker du på diamantklingor? Finns de så man inte behöver blaska vatten på dem?

13th Marine 13th Marine skrev:
Tänker du på diamantklingor? Finns de så man inte behöver blaska vatten på dem?
Ja precis, diamantklinga för torrkapning. Har aldrig upplevt att det varit ett problem om man har dammsugare inkopplad

F Freee123 skrev:
Ja precis, diamantklinga för torrkapning. Har aldrig upplevt att det varit ett problem om man har dammsugare inkopplad
Jag provade att köra med diamantklinga och vinkelslip, men stenen spricker för lätt.

Såg att det finns en som har en halvvettig våtkap för uthyrning i grannbyn, får kolla om den är ledig imorgon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.