Byggahus.se
Jag köpte för 1,5 år sedan en handdukstork på outl1.com. Nyligen slutade den plötsligt värma. Jag skickade in en reklamation till företaget via Mail och blev förvånad över deras svar. Någon som har en lämplig åtgärd/ svar till företaget för att gå vidare. Jag anser att normal användning samt installerad av behörig elektriker borde vara tillräckligt med argument, men misstänker ett dom inte tänker likadant. Mvh


Hej!

Tack för ditt mail!

Beklagar detta.

Ser att ni köpt er produkt i Maj 2021 och ni går då under den gamla konsumentköpslagen.

Och det är ni som konsument som har bevisbördan att inkomma med underlag som bevisar att detta är ett fabrikationsfel.

Hur ni väljer att gå tillväga är upp till er.

Återkoppla till oss med underlag så ska vi hjälpa er vidare.

Önskar er en fortsatt fin dag!”
 
Du har en lång väg att gå förmodligen med det företaget. De är ökända.
Du skriver 1,5 år sedan köp, de skriver 2,5 år. Vilken siffra stämmer?

Text om konsumentskydd, köp före 1 maj 2022, besvär för fel på vara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Du har en lång väg att gå förmodligen med det företaget. De är ökända.
Du skriver 1,5 år sedan köp, de skriver 2,5 år. Vilken siffra stämmer?

[bild]
Tack, jag har skrivit fel. Givetvis 2,5 år
 
Som sagt rent formellt har de rätt. Och det är som sagt ett av sveriges i alla kategorier mest oseriösa företag. Så även om du hade haft ett solklart fabrikationsfel, så skall du inte räkna med någon ersättning från dem.
 
  • Gilla
Byggis1976 och 1 till
  • Laddar…
Jag hade skrivit att profukten är använd på avsett sätt. Den har inte utsatts för yttre åverkan. Det finns inga komponenter som kan påverkad vid bormal användning dp drn ör fadt mobterad u skyddad miljö är det inte sannolikt att den har kunnat utsättas för en hantering som pga brukarens felaktiga handhavande fått den att haverera.

Att den slutat värma beror sannolikt antingen på felaktigt element eller att vätska läckt ur. Båda dessa fel kan enbart uppkomma genom en defekt produkt/komponent.
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.