9 420 läst ·
52 svar
9k läst
52 svar
Elektriker som enbart utför jobbet?
Jag vill bara påpeka att elektriker inte har nått problem med jobb där man skitar ner sig och dom trycker inte att det är tråkigare att dra slang än att koppla in i centralen. Koppla centraler mm. är det bara lekmän som tycker att det är "häftigt". Samt jag förstår inte att det ska vara så svårt att fatta att det är just rör/slang och dosor som är det som kan vara trixigt. När det är gjort på rätt sätt är det bara det enkla dvs koppla som är kvar för allt "tänkande" gör man innan man drar slang/rör och tråd.
Att bygga och renovera ligger varmt om hjärtat och det ena behöver inte utesluta det andra. Allt kan göras till ett äventyr där familjen kan få möjlighet att vara delaktig. Bland kvalitetsstunderna med barnen finns även tillfällen då de varit med och rivit på ett säkert sätt och den äldsta att få en chans att lära sig "yrkesmässigt fusk". Skämt o sido, men även med allvar, ett projekt behöver inte knäcka en person eller en relation så länge man tillåter sig leja bort det som annars skulle varit slitande och utmattande. Upplever att det är först i större projekt som de betydande besparingarna kan göras.
Därav konsulteringen av elektrikern initialt vid framtagandet av layout och besiktning av framledningsvägar.elmont skrev:Jag vill bara påpeka att elektriker inte har nått problem med jobb där man skitar ner sig och dom trycker inte att det är tråkigare att dra slang än att koppla in i centralen. Koppla centraler mm. är det bara lekmän som tycker att det är "häftigt". Samt jag förstår inte att det ska vara så svårt att fatta att det är just rör/slang och dosor som är det som kan vara trixigt. När det är gjort på rätt sätt är det bara det enkla dvs koppla som är kvar för allt "tänkande" gör man innan man drar slang/rör och tråd.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Det är inte helt enkelt att förklara för någon annan hur allt ska dras för att hela tiden så löses saker på plats allt eftersom man jobbar sig framåt, även om man har en ritning.
//Patrik
//Patrik
En utmaning? men, inte alls omöjligt och många skulle kunna göra betydande besparingar även om det skulle betyda en liten svacka för de företag som inte har löpkontrakt med försäkringsbolag etc. Varför livnära sig på den enskilde när det är på jobben hos företagen som den verkliga avansen finns, fast där är det iofs svårare att ta marknadsandelar och etablera sig om man inte har rent mjöl i påsen eller har den kunskap man utger sig för att ha. Det är genom skrämseltaktik 1. det är katastrof, 2. det finns dock en lösning, 3. det är bara vi som har lösningen som t ex LK-rör och Uponor skapat sig monopol inom golvvärme som exempel. När den enskilde inser att man kan uppnå samtliga branchkrav och utföra åtgärd i ett helt hus mot kostnad som annars skulle fått ges för enbart ett rum som den nuvarande sneda prissättningen kommer tvingas korrigera sig själv.Patrik_Hed skrev:
Uppriktigt sagt förstår jag inte riktigt hur du menar med: initialt vid framtagandet av layout och besiktning av framledningsvägar. Det är ju nått som man aldrig (normalt) gör lika lite som arbetar efter det enlinjeschema du nämnde i början
Det finns nog inget slut....jo detta kanske....http://slutet.se/
Klicka här för att svara