Hej! Vi har en Electrolux tvättmaskin QW147271. Den är från 2013. Den har börjat låta när den snurrar snabbare. Inte bara vid centrifugering utan även mitt i vid snabbare. Den låter högt, ibland väldigt högt och ibland lite mer. Den hackar som lite. Låter konstigt.

Lägger till att det luktar som lite bränt så stängde av. Sådär surt bränt.

När jag snurrar trumman utan tvätt när den är avstängd låter inget och den är inte svår att snurra eller så.

Någon som vet vad det kan vara? Om man kan köra den ändå tills vi fixat eller köpt en ny? Och om det är värt kostnaden att laga den eller om man ska köpa en ny direkt?

Tack!!
Ha en bra dag!
Sofia
 
Redigerat:
P
Trumlager fel är ju det man tänker på först.
Fast om det är ett dunkande ljud kan det ju vara ett stötdämparfäste.
Det finns normalt ingen ekonomi i att fixa detta.
Jag tycker att det är ett bra tillfälle att köpa en ny maskin ur Bosch serie 8
 
electroluxaren skrev:
Trumlager fel är ju det man tänker på först.
Fast om det är ett dunkande ljud kan det ju vara ett stötdämparfäste.
Det finns normalt ingen ekonomi i att fixa detta.
Jag tycker att det är ett bra tillfälle att köpa en ny maskin ur Bosch serie 8
Tack! Blir en ny maskin!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.