3 133 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Electrolux tvättmaskin låter som tusan
Hej! Vi har en Electrolux tvättmaskin QW147271. Den är från 2013. Den har börjat låta när den snurrar snabbare. Inte bara vid centrifugering utan även mitt i vid snabbare. Den låter högt, ibland väldigt högt och ibland lite mer. Den hackar som lite. Låter konstigt.
Lägger till att det luktar som lite bränt så stängde av. Sådär surt bränt.
När jag snurrar trumman utan tvätt när den är avstängd låter inget och den är inte svår att snurra eller så.
Någon som vet vad det kan vara? Om man kan köra den ändå tills vi fixat eller köpt en ny? Och om det är värt kostnaden att laga den eller om man ska köpa en ny direkt?
Tack!!
Ha en bra dag!
Sofia
Lägger till att det luktar som lite bränt så stängde av. Sådär surt bränt.
När jag snurrar trumman utan tvätt när den är avstängd låter inget och den är inte svår att snurra eller så.
Någon som vet vad det kan vara? Om man kan köra den ändå tills vi fixat eller köpt en ny? Och om det är värt kostnaden att laga den eller om man ska köpa en ny direkt?
Tack!!
Ha en bra dag!
Sofia
Redigerat:
Klicka här för att svara