Hej bästa forum!
Jag har en relativt ny kyl/frys Electrolux LNC7ME34X2 med en display/kontrollpanel på kylskåpsdörren.
I det översta gångjärnet på kylskåpsdörren finns en kabelstam med kabelbrott på en av sladdarna vilket gör att displayen släcks när dörren öppnas.
Jag bestämde mig då för att lossa kabelstammen (vilket kan göra ovanpå skåpet) för att mäta upp vilken kabel som felar för att kunna löda ihop den.
Mitt problem är att jag kan inte lossa den från dörr-delen. Jag behöver alltså ta isär dörren för att komma åt kabelstammen för att kunna mäta och laga. Jag har lossat dörren men kan inte hitta var jag skall ta isär den.
Någon som har tips?
 
  • Kylskåpsdörr med synlig kabelstam, uppenbar kabelbrott, försök till reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display på Electrolux kyl/frys med temperaturerna 6°C och -16°C visade, omgiven av silverfärgad yta och ett klistermärke på sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jenpet Jenpet skrev:
Hej bästa forum!
Jag har en relativt ny kyl/frys Electrolux LNC7ME34X2 med en display/kontrollpanel på kylskåpsdörren.
I det översta gångjärnet på kylskåpsdörren finns en kabelstam med kabelbrott på en av sladdarna vilket gör att displayen släcks när dörren öppnas.
Jag bestämde mig då för att lossa kabelstammen (vilket kan göra ovanpå skåpet) för att mäta upp vilken kabel som felar för att kunna löda ihop den.
Mitt problem är att jag kan inte lossa den från dörr-delen. Jag behöver alltså ta isär dörren för att komma åt kabelstammen för att kunna mäta och laga. Jag har lossat dörren men kan inte hitta var jag skall ta isär den.
Någon som har tips?
har du ingen garanti? skall vara 5 år på dessa
iofs är de ju gjorda av vestel i turkiet och likt cylindas motsvarighet så är det nog så dåliga att det bara ges 2är

du måste ta ur displayen ur dörren
det finns en speciell sugpropp för detta har du inte den så får du pröva dig fram
sen lossar du sladden och om du har tur så sitter den inte fast i skumisoleringen
sladden finns inte som reservdel så troligen går den inte att få ur
vill du fortfarande få ur sladden så är det bara att såga upp dörren
vill du byta dörr så kostar den nästan 5000.-
 
  • Gilla
Jenpet
  • Laddar…
returen returen skrev:
har du ingen garanti? skall vara 5 år på dessa
iofs är de ju gjorda av vestel i turkiet och likt cylindas motsvarighet så är det nog så dåliga att det bara ges 2är

du måste ta ur displayen ur dörren
det finns en speciell sugpropp för detta har du inte den så får du pröva dig fram
sen lossar du sladden och om du har tur så sitter den inte fast i skumisoleringen
sladden finns inte som reservdel så troligen går den inte att få ur
vill du fortfarande få ur sladden så är det bara att såga upp dörren
vill du byta dörr så kostar den nästan 5000.-
Tack!!! ...och jag som just i detta nu skulle skicka DM till dig :-):-)
Nej, jag behöver inte byta sladd men kan jag få loss den kan jag löda ihop den. Stort tack för din input!!!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.