A A-Man_08 #1 Medlem · Stockholm · 9 748 inlägg 7 aug 2016 12:42 A-Man_08 Medlem Stockholm 9 748 inlägg 7 aug 2016 12:42 #1 Den larmade och kompressorn lät illa för frysen. Termostaten för frysen byttes men låter illa ändå. Kan man kontrollera något annat innan man dömer ut den?
Den larmade och kompressorn lät illa för frysen. Termostaten för frysen byttes men låter illa ändå. Kan man kontrollera något annat innan man dömer ut den?
S SueCia #2 Elektroniktokig · Dalarna · 5 516 inlägg 7 aug 2016 13:24 SueCia Elektroniktokig Dalarna 5 516 inlägg 7 aug 2016 13:24 #2 Termostaten påverkar inte hur kompressorn låter, bara hur ofta den låter
P Plupp 137805 #3 Anonym 7 aug 2016 18:07 Plupp 137805 Anonym 7 aug 2016 18:07 #3 Nu är det ju så att det finns ingen termostat i dessa kyl/frysar. Prova att byt kompressor i stället, skåpet är ju över tio år gamalt.
Nu är det ju så att det finns ingen termostat i dessa kyl/frysar. Prova att byt kompressor i stället, skåpet är ju över tio år gamalt.
A A-Man_08 #4 Medlem · Stockholm · 9 748 inlägg 7 aug 2016 20:09 A-Man_08 Medlem Stockholm 9 748 inlägg 7 aug 2016 20:09 #4 En sensor var det som byttes eller en kabel med 3st rättare sagt.
A A-Man_08 #5 Medlem · Stockholm · 9 748 inlägg 7 aug 2016 20:22 A-Man_08 Medlem Stockholm 9 748 inlägg 7 aug 2016 20:22 #5 Det blir sopen istället.
P Plupp 137805 #6 Anonym 8 aug 2016 22:36 Plupp 137805 Anonym 8 aug 2016 22:36 #6 Det kablaget byts endast om kylen ej frostar av på ett riktigt sätt.
A A-Man_08 #7 Medlem · Stockholm · 9 748 inlägg 9 aug 2016 15:12 A-Man_08 Medlem Stockholm 9 748 inlägg 9 aug 2016 15:12 #7 Är sensor avsedd för att mäta temperatur eller en funktion endast för avfrostning?
P Plupp 137805 #8 Anonym 9 aug 2016 22:40 Plupp 137805 Anonym 9 aug 2016 22:40 #8 En sensor mäter temperaturen. Den som slits är den som mäter avfrostningstemperaturen.