Idag upptäckte jag att det var ljummet i kylen, displayen visar +18 men det verkar som den åtminstone jobbar delvis för det är 14 inne i kylen.

Om man bara beskriver problemet när man bokar service kommer de då ut, letar fel, åker hem och kommer tillbaka en annan dag med rätt del? Eller har de koll nog att ha med allt som behövs i servicebilen?

Tyvärr är jag ju tvungen att reparera då det inte längre går att få tag på denna och jag är beroende av ismaskinen i frysen i samma serie samt kolsyran i kylen. Ismaskin finns väl bara i side-by-side numera?

Förmodligen blir det ett återbesök.

P
N Nizztos skrev:
Idag upptäckte jag att det var ljummet i kylen, displayen visar +18 men det verkar som den åtminstone jobbar delvis för det är 14 inne i kylen.

Om man bara beskriver problemet när man bokar service kommer de då ut, letar fel, åker hem och kommer tillbaka en annan dag med rätt del? Eller har de koll nog att ha med allt som behövs i servicebilen?

Tyvärr är jag ju tvungen att reparera då det inte längre går att få tag på denna och jag är beroende av ismaskinen i frysen i samma serie samt kolsyran i kylen. Ismaskin finns väl bara i side-by-side numera?
om dom tror att du vill repareras så finns allt med i bilen
electrolux service har dessutom prisgaranti klappat och klart 1750.-
de byter troligen förångare och kompressor

electroluxaren skrev:
om dom tror att du vill repareras så finns allt med i bilen
electrolux service har dessutom prisgaranti klappat och klart 1750.-
de byter troligen förångare och kompressor
Låter lovande. Blir att kontakta dem på måndag.

Jag såg den prisgarantin. Man har ju blivit lite luttrad med åren så jag tog för givet att det fanns någon klausul om att just mitt fel inte täcks eller att det bara gäller upp till x år och min kyl är mer än x år gammal eller något liknande.

P
N Nizztos skrev:
Låter lovande. Blir att kontakta dem på måndag.

Jag såg den prisgarantin. Man har ju blivit lite luttrad med åren så jag tog för givet att det fanns någon klausul om att just mitt fel inte täcks eller att det bara gäller upp till x år och min kyl är mer än x år gammal eller något liknande.
det lär ju du märka...

Fläkten utbytt. Verkar ha löst problemet (åtminstone nu precis efteråt).
Prisgarantin gäller inte alltid. De som lagade min kyl är inte med på detta, dvs de lagar aldrig till garantikostnaden och då är det i Göteborg som är med på listan. I mitt fall spelar det ingen roll då prislappen nog hamnar nära garantibeloppet vilket som.

Möjligen fungerar garantibeloppet om man ringer och ber att få det (så att rätt servicefirma blir inkopplad). Det vet jag inte då jag bokade via webformulär.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.