Hej Jag har ett annat problem med vårt ERE3500X kylskåp... allt fungerar perfekt, skåpet är tyst, displayen visar ingen felkod etc... Problemet är att tempen i skåpet är ojämn! +8 till 9 C högst upp mitten kanske +4 till 5 C
och längst ner nästan 0 till 1 C Har fått frysskador på vissa grönsaker ( paprika) längst ne i lådorna...
Displayen är på +6C Jag höjde lite så att jag kunde kompensera kylan där nere....

Nån idé ? Vad kan det vara och hur hjälper man av detta?

Tackar för all hjälp i förhand
 
P
L lajo92 skrev:
Hej Jag har ett annat problem med vårt ERE3500X kylskåp... allt fungerar perfekt, skåpet är tyst, displayen visar ingen felkod etc... Problemet är att tempen i skåpet är ojämn! +8 till 9 C högst upp mitten kanske +4 till 5 C
och längst ner nästan 0 till 1 C Har fått frysskador på vissa grönsaker ( paprika) längst ne i lådorna...
Displayen är på +6C Jag höjde lite så att jag kunde kompensera kylan där nere....

Nån idé ? Vad kan det vara och hur hjälper man av detta?

Tackar för all hjälp i förhand
går fläkten?
om den gör det så är det kölmedelsläcka eller kompressortrötthet
 
ja, den går
 
Hej, någon som kan svara på under vilka år ERE3500X tillverkades?
Har ett kylskåp med produktnr 927717061
Serien är 64206854
 
C civarsson skrev:
Hej, någon som kan svara på under vilka år ERE3500X tillverkades?
Har ett kylskåp med produktnr 927717061
Serien är 64206854
PS jag förstår att det är tillverkat antingen 2006 eller 2016. Men skulle vilja veta vilket av dessa år.
 
C civarsson skrev:
PS jag förstår att det är tillverkat antingen 2006 eller 2016. Men skulle vilja veta vilket av dessa år.
garanterat 2006
 
ett av de absolut bästa konsumentskåpen som nånsin tillverkats
svenskt förstås
 
returen returen skrev:
garanterat 2006
Jag googlade lite till och la till produktnr som är 927717061 och då fick jag fram att det skulle vara tillverkat troligtvis 2016.
 
C civarsson skrev:
Jag googlade lite till och la till produktnr som är 927717061 och då fick jag fram att det skulle vara tillverkat troligtvis 2016.
helt djävla omöjligt då Maristadesfabriken lades ner 2012
 
C civarsson skrev:
Jag googlade lite till och la till produktnr som är 927717061 och då fick jag fram att det skulle vara tillverkat troligtvis 2016.
Tillverkades i februari 2006
 
returen returen skrev:
helt djävla omöjligt då Maristadesfabriken lades ner 2012
Ok, jag har ingen aning att det tillverkades i Mariestad. Men tack för upplysningen.
 
A Aeroabuser skrev:
Tillverkades i februari 2006
helt djävla fel
november är det
 
A Aeroabuser skrev:
Tillverkades i februari 2006
Ok tack. Då är det snart 20 år gammalt 🙈
 
C civarsson skrev:
Ok tack. Då är det snart 20 år gammalt 🙈
Japp fira med stort kalas så går den 20 till
 
returen returen skrev:
Japp fira med stort kalas så går den 20 till
Tror du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.