3 617 läst ·
32 svar
4k läst
32 svar
Elecro Poolvärmare 6kw - vad ska jag koppla till ”RCD signal”?
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
I den bästa av världar är det ju inget problem men man bör som tex Bo var inne på tidigare inte med vett och vilja införa jordfel av denna anledningen som vid ytterligare ackumulerade fel tex avbrott, saknad PE och felande JFB kan spänningssätta utsatta delar. Teoretiskt ger ju motståndet om det innehåller märkdata skydd mot större strömmar men jag antar att det använda här inte på något mer ordnat sätt kan antas ge fail to safety dvs avbrott om det havererar.
Jag ser det mest som en viktig principiell hållning att hålla PE ren och fri från såna här i stort onödiga övningar och nu verkar det ju som att TS löst det bättre med felkretsen för överhettningsskyddet L-N i stället. Det är min syn på saken och att undvika sån koppling särskilt med syftet här ser jag som självklart, jämför med normala felfallsanalyser i säkerhetsrelevanta kretsar enligt även förenklade standarder så faller detta direkt.
Jag ser det mest som en viktig principiell hållning att hålla PE ren och fri från såna här i stort onödiga övningar och nu verkar det ju som att TS löst det bättre med felkretsen för överhettningsskyddet L-N i stället. Det är min syn på saken och att undvika sån koppling särskilt med syftet här ser jag som självklart, jämför med normala felfallsanalyser i säkerhetsrelevanta kretsar enligt även förenklade standarder så faller detta direkt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden