Rrrrr skrev:
haha.. vad är du? 70år?

Vi använder klisterlister ofta. Finns kanaler med BRA klister.. sen finns de dom på konsum.

Vad använder ni klisterlisterna till?

Allt möjligt. Passar speciellt bra i kaklat badrum där den sitter bra och man slipper göra hål i tätskiktet.

Aldrig i helvete att jag skulle limma upp något i en utanpåliggande starkströmsinstallation, no way! Yrkesstolthet ja tack den behåller jag!

Möjligtvis... en platt 2*0.75 ut till en taklampa, ifall det är ett ordentligt platt och framförallt rent, tak, samt dragavlastning jag själv monterat i båda ändar.

Att det limmas dosor och rör i väggar är en HELT annan historia, dosorna kläms ju fast mellan 2 väggar och kan fysiskt omöjligt röra på sig. Rören sitter fast i dosorna och regelverk.

Klenspänning generellt har ju inga föreskrifter så där limmar jag gärna hej vilt.

Danne031 skrev:
Klenspänning generellt har ju inga föreskrifter så där limmar jag gärna hej vilt.
Då måste jag vara felunderättad. :rolleyes:

pefo skrev:
Då måste jag vara felunderättad. :rolleyes:

Kan du inte svara med något konkret så man förstår hur du menar istället?

mycke_nu skrev:
Vi får nog vara lite öppna för nya metoder, rätt vad det är så har man framtiden bakom sig..
det jag gillar med amerikanska bilar är att de (nåja före -00 iallafall) byggs efter mottot "ändra inte på det som funkar" och så tycker jag att alla kan resonera, så slipper vi oroa oss för denna fruktade framtid..

Danne031 skrev:
Kan du inte svara med något konkret så man förstår hur du menar istället?
Tja, de föreskrifter som finns för PELV och SELV gäller väl i högsta grad.

Men kabel ska limmas med ett lim som inte påverkas av PVC:ns mjukgörare. Som skrivet, det lossnar efter några år.

Är det tjock skumakryltejp på kanalerna så sitter det väldigt bra.

Protte

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.