4 602 läst ·
38 svar
5k läst
38 svar
Eldragning i badrum?
Aldrig i helvete att jag skulle limma upp något i en utanpåliggande starkströmsinstallation, no way! Yrkesstolthet ja tack den behåller jag!
Möjligtvis... en platt 2*0.75 ut till en taklampa, ifall det är ett ordentligt platt och framförallt rent, tak, samt dragavlastning jag själv monterat i båda ändar.
Att det limmas dosor och rör i väggar är en HELT annan historia, dosorna kläms ju fast mellan 2 väggar och kan fysiskt omöjligt röra på sig. Rören sitter fast i dosorna och regelverk.
Klenspänning generellt har ju inga föreskrifter så där limmar jag gärna hej vilt.
Möjligtvis... en platt 2*0.75 ut till en taklampa, ifall det är ett ordentligt platt och framförallt rent, tak, samt dragavlastning jag själv monterat i båda ändar.
Att det limmas dosor och rör i väggar är en HELT annan historia, dosorna kläms ju fast mellan 2 väggar och kan fysiskt omöjligt röra på sig. Rören sitter fast i dosorna och regelverk.
Klenspänning generellt har ju inga föreskrifter så där limmar jag gärna hej vilt.
Vad sägs om att limma ihop den elektriska förbindelsen då?
För signalkablar, men i alla fall: http://www.allelectronics.com/make-a-store/item/WG-1/CONDUCTIVE-GLUE-0.3-FL.OZ./-/1.html
Vi får nog vara lite öppna för nya metoder, rätt vad det är så har man framtiden bakom sig..
För signalkablar, men i alla fall: http://www.allelectronics.com/make-a-store/item/WG-1/CONDUCTIVE-GLUE-0.3-FL.OZ./-/1.html
Vi får nog vara lite öppna för nya metoder, rätt vad det är så har man framtiden bakom sig..
det jag gillar med amerikanska bilar är att de (nåja före -00 iallafall) byggs efter mottot "ändra inte på det som funkar" och så tycker jag att alla kan resonera, så slipper vi oroa oss för denna fruktade framtid..mycke_nu skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Men kabel ska limmas med ett lim som inte påverkas av PVC:ns mjukgörare. Som skrivet, det lossnar efter några år.
Är det tjock skumakryltejp på kanalerna så sitter det väldigt bra.
Protte
Är det tjock skumakryltejp på kanalerna så sitter det väldigt bra.
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden