Stefflo Stefflo skrev:
Ser inte direkt bra ut skulle jag säga. En annan fråga, är kabeln nedgrävd till din friggebod? Tycker inte det där ser ut som en godkänd kabel för att användas för rör i mark?
Den är nergrävd i gult rör, godkänd kabel

GK100 GK100 skrev:
Enda problemet med ditt påstående är att då var personalen inte "yrkesmässig". Menar du att det TS visar på något sätt skulle försvaras eller förklaras av att man sett värre?
Ja inte så farligt, skulle vara dragavlastingen/genomföringen då, men absolut sett värre installationer av ”elektriker”, har man inte känslan och vill stå för sina jobb så..

H Husqvarna220Ac skrev:
Ja inte så farligt, skulle vara dragavlastingen/genomföringen då, men absolut sett värre installationer av ”elektriker”, har man inte känslan och vill stå för sina jobb så..
Ja, det är väl just genomföringen som är problemet, vilket diskussionen handlar om då den ligger mot en vass plåtkant? Ser dock inte relevansen i att säga att du sett värre av elektriker.

Ja tex att sladden inte är fastsatt/klammrad, men kommer att hålla livet ut trots att den saknar dragavlastningen, inget som direkt rör sig ändå.

Men bara för att saker fungerar ska man inte acceptera felaktigt utförda arbeten. Ska man köra bil ska man ta körkort även om man kan köra utan. Ska man utöka kuloinstallationen med fler uttag så ska man fästa den nya kulon även om uttagen skulle fungera om kulon ligger lös på golvet. Och ett fel rättfärdigar inte ett annat fel.

• Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Att jag nämnde att andra gör fel var ju inte för att ursäkta något fel här.

Det bara ramlade över mig, som en reflektion över tingens tragiska tillstånd. :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.