1 087 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
eldosor bor i Frankrike ?
Svårt hitta "svenska" eldosor. Stora byggvaruhus har inga.
Amazon
https://www.amazon.fr/Legrand-20018...ywords=boite+placo&qid=1583232751&sr=8-6&th=1
Om jag använder flexslang... tror ni dessa bara skall "petas" in i hålen?
Får man i Sverige använda en 70 dosa som kopplingsdosa också?
Amazon
https://www.amazon.fr/Legrand-20018...ywords=boite+placo&qid=1583232751&sr=8-6&th=1
Om jag använder flexslang... tror ni dessa bara skall "petas" in i hålen?
Får man i Sverige använda en 70 dosa som kopplingsdosa också?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Bygger du i Frankrike så ska du väl bygga efter fransk praxis, inte svensk.
Det du länkar till är sk senildosor som man kan sätta i efterhand.
70 dosa får man använda till kopplingar också, tom bakom apparater men det är mindre utrymme i en 70 mot en 80 dosa.
Protte
Det du länkar till är sk senildosor som man kan sätta i efterhand.
70 dosa får man använda till kopplingar också, tom bakom apparater men det är mindre utrymme i en 70 mot en 80 dosa.
Protte
Dom fräser i tegel och sätter dosor.
Mitt hus blir osb+gips.
Senildosa passar bra till 74-åring
Tack
Mitt hus blir osb+gips.
Senildosa passar bra till 74-åring
Tack
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ska vi skicka några dosor åt dig?
protte
protte
Stort tack, men jag klarar mig ändå tror jag.
Jag youtubade hur fransmännen gör med dessa dosor.
Det gör man kanske i Sverige också
jag är bara van vid dom där man centrerar med en magnet.
Här ligger flexen innanför, Dom kör ett hål och drar ut flexen och monterar utifrån.
Låter faktiskt enklare för mig.
Hålet kan ju aldrig bli fel.
Jag youtubade hur fransmännen gör med dessa dosor.
Det gör man kanske i Sverige också
jag är bara van vid dom där man centrerar med en magnet.
Här ligger flexen innanför, Dom kör ett hål och drar ut flexen och monterar utifrån.
Låter faktiskt enklare för mig.
Hålet kan ju aldrig bli fel.
Klicka här för att svara