Hej,
Har någon något bra tips om vad jag kan göra åt denna dosa? Jag tog av för att koppla på ett smartrelä men när jag skulle skruva dit den igen insåg jag att ringen till dosan är lös/helt loss. Verkar inte möjligt att snurra dit den igen… sen är själva dosan väldigt lös också, men man kanske inte ska förvänta sig att det är bättre installerat än så här?
I alla fall, har någon något tips på vad jag kan testa?
Har någon något bra tips om vad jag kan göra åt denna dosa? Jag tog av för att koppla på ett smartrelä men när jag skulle skruva dit den igen insåg jag att ringen till dosan är lös/helt loss. Verkar inte möjligt att snurra dit den igen… sen är själva dosan väldigt lös också, men man kanske inte ska förvänta sig att det är bättre installerat än så här?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Sätt dit ett vägguttag med klor, låt klorna hålla dosan på plats snarare än tvärtom, den skruvar du fast uttagets metallram i väggen.
En helt korrekt lösning är att byta ut dosan men det är överdrivet för den där lilla defekten.
En helt korrekt lösning är att byta ut dosan men det är överdrivet för den där lilla defekten.
Skruva ur skruvarna i den blå delen, skaffa långa dosskruvar, dra dom genom hålen på den gröna så kommer uttaget att fastna och sitta på. Klart under förutsättning att dosan i sig själv är fast. Då kan man limma den gröna mot sidorna, mycket lim ska det vara då.M mickeforsberg skrev:Hej,
PS kolla med en elektriker, dom har säkert sådana i bilen. Vanlig reservdel.
Klicka här för att svara