Det är för mycket varför din inläggtommib skrev:
Jag blir lite nyfiken på om detta är ett troll, med tanke på vilken tråd den här elcentralen ursprungligen dök upp i.
Nåvål, om det inte är ett troll så finns det några saker att fundera över
1. Varför är det 16 A dvärgar? Det är lite ovanligt med så många (4 st nedersta raden, övriga går inte att se).
2. Varför är det MCN och inte MCS? Det är väldigt mycket lättare att jobba med QC än att sy med RK.
3. Varför sitter den lilla extra nollplinten där uppe med de stora? Den brukar man (väl?) sätta på sidan om den behövs
Haschodling ?tommib skrev:
Jag blir lite nyfiken på om detta är ett troll, med tanke på vilken tråd den här elcentralen ursprungligen dök upp i.
1. Varför är det 16 A dvärgar? Det är lite ovanligt med så många (4 st nedersta raden, övriga går inte att se).
2. Varför är det MCN och inte MCS? Det är väldigt mycket lättare att jobba med QC än att sy med RK.
3. Varför sitter den lilla extra nollplinten där uppe med de stora? Den brukar man (väl?) sätta på sidan om den behövs
Som steg ett skulle jag slå av strömmen med huvudbrytaren, samt även slå av alla andra brytare, för att undvika misstag. Kanske en dum kommentar, men jag tycker det ser udda ut med allt påslaget när (nästan) inget är inkopplat.
Risken är minimal för elchock, det finns inga ledaren ansluta till centralen.E Erik Lindroos skrev:
Men man vet inte, det kanske går troll i lådan.
Trollen undviker man genom att koppla in allt utomhus i solsken, det trodde jag man lärde sig i grundkursen "Troll, vättar och elsystem".L Leif i Skåne skrev:
Jag tycker fortfarande det är en bra grundregel att ha allt avslaget under inkoppling för att sedan spänningssätta från "nätsidan". Även om nu denna central inte är inkopplad alls än. Ovanan är liksom misstagens moder.
Den lilla är för lilla lampantommib skrev:
Klicka här för att svara