Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Fortsätt med överkopplingsbygel lika mellan rad 1 och 2.
Den fjärde säkringen får du tjuvkoppla med en tråd.
Sedan ska du ha dit strömskenor också.
Protte
Den fjärde säkringen får du tjuvkoppla med en tråd.
Sedan ska du ha dit strömskenor också.
Protte
Är detta ett elevarbete så är det mesta felkopplat / saknas.
Men du kanske trollar bara.
Men du kanske trollar bara.
Det är elektrikergöra, du får inte göra detta själv.
När det gäller el så chansar man inte. Antingen vet man eller så vet man inte, inget mellanting. Gör du ett fel och någon dör så sitter du med röven i hackelådan och någon är död.
När det gäller el så chansar man inte. Antingen vet man eller så vet man inte, inget mellanting. Gör du ett fel och någon dör så sitter du med röven i hackelådan och någon är död.
Jag vill nog påstå att det just inte är kopplat något alls? Vad menar du med tredje gruppen, inga grupper är ju pålagda?
Kolla på google. Bör ju finnas strömmatningsskenor på varje rad dom fördelar ut de 3 faserna på raden. Ser ganska tomt ut
https://www.google.com/search?q=kop...d=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=qUgXGuyfWAgLxM
https://www.google.com/search?q=kop...d=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=qUgXGuyfWAgLxM
Så du lär dig teorin.
röda är fasskena.
Eller så flyttar du upp ena säkringen till DIM-skenan i mittenraden.
Nu drog jag inte dom oranga linjerna hela vägen ner. Så du tänker på det. Dom ska kopplas under säkringen.
röda är fasskena.
Eller så flyttar du upp ena säkringen till DIM-skenan i mittenraden.
Nu drog jag inte dom oranga linjerna hela vägen ner. Så du tänker på det. Dom ska kopplas under säkringen.
Jag blir lite nyfiken på om detta är ett troll, med tanke på vilken tråd den här elcentralen ursprungligen dök upp i.
Nåvål, om det inte är ett troll så finns det några saker att fundera över
1. Varför är det 16 A dvärgar? Det är lite ovanligt med så många (4 st nedersta raden, övriga går inte att se).
2. Varför är det MCN och inte MCS? Det är väldigt mycket lättare att jobba med QC än att sy med RK.
3. Varför sitter den lilla extra nollplinten där uppe med de stora? Den brukar man (väl?) sätta på sidan om den behövs
Nåvål, om det inte är ett troll så finns det några saker att fundera över
1. Varför är det 16 A dvärgar? Det är lite ovanligt med så många (4 st nedersta raden, övriga går inte att se).
2. Varför är det MCN och inte MCS? Det är väldigt mycket lättare att jobba med QC än att sy med RK.
3. Varför sitter den lilla extra nollplinten där uppe med de stora? Den brukar man (väl?) sätta på sidan om den behövs