Malmbergs huvudbrytare är som sagt av riktigt dålig kvalite, men man drar väl åt skruvarna en aning för hårt också egentligen. Jag har provat med en momentskruvmejsel och man ska dra lösare än man tror.
 
Rikard Ågren skrev:
Nädå, den spricker inte. Det är dock lite skiftande kvalitet på skruvarna. Har dragit av gängorna på ett tiotal Malmbergs HB.

De röda automaterna märkta Malmbergs och DIN-line grejjerna har jag inte heller haft några problem med. M-line ska man däremot akta sig för.

Varför fortsätter du köpa dessa i så fall???

http://www.storel.se/template/T055.asp?id=896&office_id=38
 
el_richard skrev:
Varför fortsätter du köpa dessa i så fall???

[länk]
Tyvärr får man inte alltid stå för materiel själv. Vi har en stor kund som envisas med Malmbergs. I övrigt köper vi i princip ingenting från Malmbergs, utom i vissa enstaka fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.