17 675 läst ·
38 svar
18k läst
38 svar
Elcentral i förrådet – ser detta korrekt ut?
Det KAN ju finnas spänning i centralen, på ena sidan av huvudbrytaren. Du kan ju inte hävda med säkerhet att centralen är spänningslös då.Nissens skrev:
Det är ju direkt farligt.
strömmen är bruten i huvudbrytaren och dessutom är alla säkringarna borttagna.X xLnT skrev:
Det jag svarar på ts fråga är att hen inte behöver oroa sig för den centralen eftersom den inte är spänningssatt.
Om du tycker något annat så får du väl ge ts ditt råd. 😊
Mitt råd är att sätta tillbaks locket.Nissens skrev:
Andra råd från tråden är:
MrJay skrev:
Vilket skulle kunna tolkas som att det bara är att stoppa in fingrarna och börja riva.Nissens skrev:
Har jag aldrig påstått heller. Därför skrev jag ”dessutom”. Innebär att även om någon skulle spänningssätta centralen så går ingen spänning ut från den.Alfredo skrev:
Jo, du tycker att jag har fel.Alfredo skrev:
Vad är ditt råd till ts?
Redigerat:
Om det är spänning fram till centralens huvudbrytare är centralen spänningssatt, det är korrekt utryck av Alfredo.