10 544 läst ·
18 svar
11k läst
18 svar
Elavtal, förklara för mig som inte kan något :(
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag betalar idag (eller rättare sagt för maj 2015) 69,15 öre / kWh hos Göta Energi.
En sak att tänka på:
Göta Energi, liksom flera andra elbolag, kör kampanjer med första året utan fast kostnad.
Så det kan faktiskt löna sig att byta energileverantör varje år
För trogna kunder finns ingen bonus längre tyvärr
Får se om jag ids byta el-leverantör så ofta.
Har bytt med hjälp av Compricer, som jag uppfattar som trevliga och proffsiga.
En sak att tänka på:
Göta Energi, liksom flera andra elbolag, kör kampanjer med första året utan fast kostnad.
Så det kan faktiskt löna sig att byta energileverantör varje år
För trogna kunder finns ingen bonus längre tyvärr
Får se om jag ids byta el-leverantör så ofta.
Har bytt med hjälp av Compricer, som jag uppfattar som trevliga och proffsiga.
> Det är elnätsavtalet. Den har ingenting med elhandelsavtalet att göra.
Och bor man i lägenhet, som jag gör, så står elnätsavtalet för majoriteten av kostnaden för el. För t.ex. mig är det helt likgiltigt vilket elbolag jag väljer, eftersom Fortums nätavgift utgör 95% av mina elkostnader.
Och bor man i lägenhet, som jag gör, så står elnätsavtalet för majoriteten av kostnaden för el. För t.ex. mig är det helt likgiltigt vilket elbolag jag väljer, eftersom Fortums nätavgift utgör 95% av mina elkostnader.
Jag bor i villa, värmer med ved och förbrukar 5.000 kw/h/år. av elkostnaden går 65% till nätägaren och 35% till elleverantören.
Det skulle kunna vara 60/40 eftersom jag har billig el detta året, och lite för stor huvudsäkring
Maj 2015 61,01/kvh Göta energi (smutsig el). I sept. när avtalet går ut skall jag byta till Karlstads energi (grön el till bra pris)
Det skulle kunna vara 60/40 eftersom jag har billig el detta året, och lite för stor huvudsäkring
Maj 2015 61,01/kvh Göta energi (smutsig el). I sept. när avtalet går ut skall jag byta till Karlstads energi (grön el till bra pris)
Redigerat:
Klicka här för att svara