7 332 läst ·
39 svar
7k läst
39 svar
Elartiklar från Tyskland ABB Jaguar, Elso/ Schnijder minst halva priset
Räcker det inte med att man behöver 50 st, det är ju ändå 1250:-E EyEr0n skrev:
Visst, om pengar inte betyder något för en så ...
Men i sak håller jag trots allt med dig, i stor utsträckning. I just detta fallet i alla fall. För jag skulle nog tveka att beställa 50st helt okända uttag i okänd kvalitet, från utlandet, för att spara 1250:-
Om de inte är bra så blev det ju en rätt dålig affär.
Om jag behöver tusen, eller flera tusen, så kan man beställa 10 och kolla på innan man bestämmer sig.
Frågan är hur vi ska göra för att få tillgång till hela europeiska marknaden på ett enkelt vis här i Sverige?
Man får kanske kolla på Bauhaus och Hornbach, de har kanske billigare tyska uttag av helt OK kvalitet.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
De jag fick var skruvanslutning och jag trodde inte något sådant tillverkades längre. Även bortsett från plintarna upplevde jag inte Elko något enklare eller bättre än Malmbergs att montera.tommib skrev:
What? Elko är klockrena att montera. Malmbergs är jag inte säker på Optima men jag har satt upp några av deras utanpåliggande Nordic vägguttag på några mindre använda ställen och de är rätt rappliga jämfört med de Schneider Aqua Stark jag använder på synliga/mer använda platser. Skillnaden i att sätta i stickproppar är också påtaglig, även för mig som amatör.
För övrigt anser jag att den som designade impulsfjädervippan till Schneider/Eljo borde tvingas sätta i sådana resten av sitt liv. Elkos design är så otroligt mycket bättre.
Du fick väl det du beställt, det finns en typ med endast skruvanslutning och en typ med både skruv och snabbanslutning. Naturligtvis med olika E-nr. Fördelen med Elkos skruvanslutna apparater är att dom är rätt "grunda", ungefär hälften så djupa som tex Optima. Dessutom en helt annan kvalitet/konstruktion på skruvanslutningarna hos Elko
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Fick det jag råkade plocka på hyllan hos ES...E elmont skrev:Du fick väl det du beställt, det finns en typ med endast skruvanslutning och en typ med både skruv och snabbanslutning. Naturligtvis med olika E-nr. Fördelen med Elkos skruvanslutna apparater är att dom är rätt "grunda", ungefär hälften så djupa som tex Optima. Dessutom en helt annan kvalitet/konstruktion på skruvanslutningarna hos Elko
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Några år gamla ELJO-apparater med snabbplintar brukar alltid paja i plasttryckknappen (eller är mer en vippa) när man ska lossa en ledare. Typiskt trist när man grejar i en gammal anläggning.
ELKO håller bättre kvalla i just detta.
ELKO håller bättre kvalla i just detta.
Det brukar sammanfalla tidsmässigt med att Eljo-produkterna övergått från vita (eller rättare nära vit) till gula i färgen.Mikael_L skrev:
http://www.elko.se/support/fargkoder/R Robert-san01 skrev:
Enligt hemsida ha dom bara en vit färg och det är fjällvit
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Nu var det inte specifikt Elko, utan generellt vad polar/fjällvit är likt i färgvärlden.
Klicka här för att svara