7 332 läst ·
39 svar
7k läst
39 svar
Elartiklar från Tyskland ABB Jaguar, Elso/ Schnijder minst halva priset
Ok är elko stora utomlands också? Känns som schnijder är störst runt om i EU också. Dominera säkert marknadenE elmont skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Hager S1 är vit-vit och inte antik.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Det stämmer.
https://www.elbutik.se/product.html...n41xK5LIOrQrYfg91uHcg8UGUfS1PhhQaApZ2EALw_wcB
Se dock ut som elko plus har 2 olika varianter vit eller fjällvit. Fjällvit tolkar ja som klar vit. Mitt usb elko plus Stog det vara vit på och den har den tråkiga antika färgen
Se dock ut som elko plus har 2 olika varianter vit eller fjällvit. Fjällvit tolkar ja som klar vit. Mitt usb elko plus Stog det vara vit på och den har den tråkiga antika färgen
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
Fjällvit/polarvit är 0500. Vit/antik är mot 0502.
Kollat in Malmbergs Beta och Optima?
Kollat in Malmbergs Beta och Optima?
Jag har provat några OPTIMA apparater från Malmbergs och priset är bra men trots det så avråder jag bestämt att köpa. Jag tror dom har använt någon maskin från 50-talet för att tillverka apparaterna. Visst dom går att använda men trots priset så kommer jag aldrig att köpa fler av dom.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 291 inlägg
De är enklare att montera än Elko. Krångligare än Elko finns nog inte. De är lite mer "plast" i känslan. Elko och Exxact är mer "bakelit" över.
Vem bryr sig om en strömbrytare kostar 25 eller 50 kr?
Den skall sitta i ca 40-50 år i bästa fall och då är kostnaden inte så stor.
Om du skall köpa 1000 st till nått projekt är det en annan sak, men då har du också möjlighet att förhandla priset med nån svensk gross.
Den skall sitta i ca 40-50 år i bästa fall och då är kostnaden inte så stor.
Om du skall köpa 1000 st till nått projekt är det en annan sak, men då har du också möjlighet att förhandla priset med nån svensk gross.
What? Elko är klockrena att montera. Malmbergs är jag inte säker på Optima men jag har satt upp några av deras utanpåliggande Nordic vägguttag på några mindre använda ställen och de är rätt rappliga jämfört med de Schneider Aqua Stark jag använder på synliga/mer använda platser. Skillnaden i att sätta i stickproppar är också påtaglig, även för mig som amatör.R Robert-san01 skrev:
För övrigt anser jag att den som designade impulsfjädervippan till Schneider/Eljo borde tvingas sätta i sådana resten av sitt liv. Elkos design är så otroligt mycket bättre.