harry73
Där ser du, man kan alltid hitta ett politiskt beslut om man vill.

• Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
B Björn Lövdahl skrev:
Dessutom var det väl inte Putin som införde svensk straffskatt på kärnkraft så att Vattenfall valde att lägga ner några stycken....
Låt mig gissa, nästa inlägg blir nått om miljöpartiet?

• Gilla
  • Haha
fiskbuggaren och 9 till
  • Laddar…
B Björn Lövdahl skrev:
Exakt! Alltså politiska beslut och inte Putins...
Aha, jag som funderat på vad demokrati står för!

Om man skyller allt på Putin behöver man inte ta något ansvar själv, det är ju bekvämt och bra.
Måttligt bekvämt för de med låga inkomster och pensioner, även många företagare kan säkert hålla sig för skratt när elpriset skenar.

Nej, det är inte roligt. Gör det att orsakssambandet på något vis ändras?

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är inte roligt. Gör det att orsakssambandet på något vis ändras?
Man brukar säga att det inte är den enes fel att två träter. När vi nu har en globaliserad värld så är det än viktigare att hålla fred. Att flytta fram Natos gränser mot Ryssland är ju inte särskilt smart om vi vill leva i fred.

Jag tror ju inte att Nato skulle utvidgats om inte Ryssland oprovocerat anfallit en grannstat.

Vladimir Putin framför NATO-symbolik och världskarta med text som föreställer satiriskt pris. Memstil, redigerad bild.

• Gilla
  • Älska
Dilato och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag tror ju inte att Nato skulle utvidgats om inte Ryssland oprovocerat anfallit en grannstat.

[bild]
Om inte västvärlden erkänner att Ryssland också behöver en säkerhetspolitik då är kriget inte långt borta.
Ryssland har ju dåliga erfarenheter av Västeuropa, Karl den tolfte, Napoleon och Hitler.

• Arg
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Tror inte Putin är bra varken för demokrati eller elanvändning.:thumbdown:

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Om inte västvärlden erkänner att Ryssland också behöver en säkerhetspolitik då är kriget inte långt borta.
Ryssland har ju dåliga erfarenheter av Västeuropa, Karl den tolfte, Napoleon och Hitler.
Om säkerhetspolitiken går ut på att anfalla sina grannar så förstår jag inte varför man ska acceptera den. Det var ett misstag att man accepterade den så pass mycket man gjorde 2014.

• Gilla
fiskbuggaren och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Om säkerhetspolitiken går ut på att anfalla sina grannar så förstår jag inte varför man ska acceptera den. Det var ett misstag att man accepterade den så pass mycket man gjorde 2014.
Eller att man teg om att Ryssland har ett behov av säkerhetspolitik långt innan 2014, särskilt med tanke på Rysslands historiskt dåliga erfarenheter av Västeuropa.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Satt i en polares utomhusbubblare i helgen. 38 grader varm. Blir väl en klassfråga som allt annat
Det har alltid varit en klassfråga vill jag påstå.

L L A Axelsson skrev:
Eller att man teg om att Ryssland har ett behov av säkerhetspolitik långt innan 2014, särskilt med tanke på Rysslands historiskt dåliga erfarenheter av Västeuropa.
Vilka dåliga erfarenheter syftar du på då?

D Daniel 109 skrev:
Vilka dåliga erfarenheter syftar du på då?
Som jag skrev i inlägg #128 anngånde Västeuropas krigsäventyr i österled.

• Haha
  • Wow
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Att deras överenskommelse att dela Polen med Hitler inte höll?

• Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.