Hej
Sitter med fjärrvärme och två olika typer av golvvärme pga en utbyggnad.
Det är just utbyggnadsdelens golvvärme som är lite problematisk är LK.
Är 4 st slingor och 3 blir varma men nr3 blir inte varm.
Tillröret känner jag lite värme men golven i sovrummet och hallen som ligger på den slingan förbli kall även att termostaten kallar efter värme.
Har testat allt jag kunnat läsa mig till med styrdon, skifta styrdon, rega om cirkulationspumpen i FJ , stänga slingorna och bara maxa den kalla etc.
Någon som har något förslag eller ska man bara ringa en vvs. Är inte hela världen att det inte är värme men vill ju att det fungerar
Ha en fin kväll
Sitter med fjärrvärme och två olika typer av golvvärme pga en utbyggnad.
Det är just utbyggnadsdelens golvvärme som är lite problematisk är LK.
Är 4 st slingor och 3 blir varma men nr3 blir inte varm.
Tillröret känner jag lite värme men golven i sovrummet och hallen som ligger på den slingan förbli kall även att termostaten kallar efter värme.
Har testat allt jag kunnat läsa mig till med styrdon, skifta styrdon, rega om cirkulationspumpen i FJ , stänga slingorna och bara maxa den kalla etc.
Någon som har något förslag eller ska man bara ringa en vvs. Är inte hela världen att det inte är värme men vill ju att det fungerar
Ha en fin kväll
Vi har ingen golvvärme på övreplan utan allt är på nedervåningen. "Den gamla" inga problem utan bara den längsta slingan på 70 m som inte värmer upp. Funderar på om det är cirkulationspumpen? Har tryck i fjärrvärmen.S0MMER skrev:
Klicka här för att svara


