Hej
Sitter med fjärrvärme och två olika typer av golvvärme pga en utbyggnad.
Det är just utbyggnadsdelens golvvärme som är lite problematisk är LK.
Är 4 st slingor och 3 blir varma men nr3 blir inte varm.
Tillröret känner jag lite värme men golven i sovrummet och hallen som ligger på den slingan förbli kall även att termostaten kallar efter värme.
Har testat allt jag kunnat läsa mig till med styrdon, skifta styrdon, rega om cirkulationspumpen i FJ , stänga slingorna och bara maxa den kalla etc.
Någon som har något förslag eller ska man bara ringa en vvs. Är inte hela världen att det inte är värme men vill ju att det fungerar

Ha en fin kväll
 
  • Värmerördelare med termostater och märkta papper. Etiketter visar zoner: "Bad", "Hall", "Sov+Hall". Termometer i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elutrustning med ledningar, etiketter, reglage, mätur och ventilhus. Möjlig ventilations- eller uppvärmningsanordning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otydlig bild av en termostat visar inomhustemperatur på 21,3 grader Celsius, knappar för inställningar nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du motionerat ventilen under ställdonet?
 
S0MMER S0MMER skrev:
Har du motionerat ventilen under ställdonet?
Hej. Det har jag gjort på alla 4. Dock kändes det som att piggen på den kalla gick att trycka ner längre än de andra. Men var kanske bara inbillning
 
N Nils Oscar skrev:
Hej. Det har jag gjort på alla 4. Dock kändes det som att piggen på den kalla gick att trycka ner längre än de andra. Men var kanske bara inbillning
Har du två plan, och är den kalla slingan på plan två, är det i så fall den enda slingan på övre plan?
 
S0MMER S0MMER skrev:
Har du två plan, och är den kalla slingan på plan två, är det i så fall den enda slingan på övre plan?
Vi har ingen golvvärme på övreplan utan allt är på nedervåningen. "Den gamla" inga problem utan bara den längsta slingan på 70 m som inte värmer upp. Funderar på om det är cirkulationspumpen? Har tryck i fjärrvärmen.
 
N Nils Oscar skrev:
Vi har ingen golvvärme på övreplan utan allt är på nedervåningen. "Den gamla" inga problem utan bara den längsta slingan på 70 m som inte värmer upp. Funderar på om det är cirkulationspumpen? Har tryck i fjärrvärmen.
Såg den här för ett tag sen, påminner lite om ditt problem.

 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.