Hojte Hojte skrev:
Typ en 1-0-2 Brytare
[länk]
Hittade en bild på hur kopplingen ser hur [bild]
Dvs en plint för lågfart, en för högfart och en för nollan
schysst med en bild! Riktig amatörfråga nu, jag gissar att det inte behöver dras två faser från central? Då det är en 220-voltare vad jag förstår.
 
Varför 2 faser från central fläkten ska inte ha 2 faser i sig. Bara något som skiftar mellan låg och hög fart LA och LB, som sägs en brytare 1- 0 - 2, klart det blir helt manuell onkoppling då. Bör vara med automatik och när värmen understiger ett inställt värde ska den stanna. Blir lite mer än bara rakt in med spänningen.
 
J jonaserik skrev:
Varför 2 faser från central fläkten ska inte ha 2 faser i sig. Bara något som skiftar mellan låg och hög fart LA och LB, som sägs en brytare 1- 0 - 2, klart det blir helt manuell onkoppling då. Bör vara med automatik och när värmen understiger ett inställt värde ska den stanna. Blir lite mer än bara rakt in med spänningen.
yes, jag är med, tack!
 
Inte fel att ha en motordinmmer på inkommande, då går det att variera fläktfarten, bra om den för oväsen på maxfart.
 
J jonaserik skrev:
Inte fel att ha en motordinmmer på inkommande, då går det att variera fläktfarten, bra om den för oväsen på maxfart.
Ja det skulle man nog satt med, jag satte en bara en plejd rel 02 med ett växlande relä brevid så jag kan styra det med plejd men det har som sagt inte använts så mycket för den låter betydligt mer än man önskar.
Men eftersom det funkar utan fläkt så orkar jag inte lägga mer pengar på det just nu :sweat:
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.