4 813 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
El till kakelugn, fläkt för spridning
Varför 2 faser från central fläkten ska inte ha 2 faser i sig. Bara något som skiftar mellan låg och hög fart LA och LB, som sägs en brytare 1- 0 - 2, klart det blir helt manuell onkoppling då. Bör vara med automatik och när värmen understiger ett inställt värde ska den stanna. Blir lite mer än bara rakt in med spänningen.
yes, jag är med, tack!J jonaserik skrev:Varför 2 faser från central fläkten ska inte ha 2 faser i sig. Bara något som skiftar mellan låg och hög fart LA och LB, som sägs en brytare 1- 0 - 2, klart det blir helt manuell onkoppling då. Bör vara med automatik och när värmen understiger ett inställt värde ska den stanna. Blir lite mer än bara rakt in med spänningen.
Ja det skulle man nog satt med, jag satte en bara en plejd rel 02 med ett växlande relä brevid så jag kan styra det med plejd men det har som sagt inte använts så mycket för den låter betydligt mer än man önskar.J jonaserik skrev:
Men eftersom det funkar utan fläkt så orkar jag inte lägga mer pengar på det just nu
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden