Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
***takta=kontakta?

Att inte gräva vidare där låter klokt.
Hålet är redan klart så just där ska ja inte gräva mer (har bild men lyckas inte bifoga med mobilen).
Men elkabeln bör väl som väntat vara i närheten då.

3 av 4 plintar på plats idag. Där jag mest trodde att ja ev skulle dyka på elkabel hittade ja ingenting. På dom andra ställena fanns lite plast på kanterna.
Det var två olika plast i de olika hålen. Den ja skrev om tidigare men även sån plast som (för mig) är vanlig med bara texten EL (de var närmast stolpen där det enligt gubben som var ut inte fanns några kablar).
Men jag har inte sett till någon kabel så förmodligen ligger väl de lite längre ner än vad jag grävt.

Jag hade fel tidigare om att det bara var kablar i marken och telefon i luften. Tittade lite mer noga idag och såg att det även var el i luften.
Kollade även hos ett par olika grannar längre bort och dom har bara de gröna elskåpet på stolpe medan jag även har skåpet på marken. Var är det för skillnad på dom skåpen? Har jag någon fördelning till flera hus?
Det ser ut att gå två kablar som bara passerar i luften som sen går till en stolpe med skåp längre bort. Hos mig ska vad jag vet elen fördelas till mig och min närmsta granne samt till två hus över gatan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.