140 läst ·
1 svar
140 läst
1 svar
Är bottenventil utbytbar mellan olika märken?
Hej, snabb fråga som behöver svar till imorgon bitti. En rörmokarr kommer för att göra det sista i badrumsrenoveringen. Helt plötsligt kom vi på att vi inte har någon bottenventil! Min man åkte och köpte en FM Mattsson.
Fråga 1: brukar rörmokaren ha med bottenventil? De vet vilket handfat det är.
Fråga 2: är bottenventiler universala (så länge som man har rätt storlek)? Den som min man köpte var alldeles platt ovantill på proppen. Inte fin. Vi har en annan (oklart märke) som är vackert välvd och mjuk i kanterna. Kan röris installera valfri ventil och jag sedan åker o köper en annan överdel (den del som man trycker ned)?
Stort tack!
Fråga 1: brukar rörmokaren ha med bottenventil? De vet vilket handfat det är.
Fråga 2: är bottenventiler universala (så länge som man har rätt storlek)? Den som min man köpte var alldeles platt ovantill på proppen. Inte fin. Vi har en annan (oklart märke) som är vackert välvd och mjuk i kanterna. Kan röris installera valfri ventil och jag sedan åker o köper en annan överdel (den del som man trycker ned)?
Stort tack!
Det får man nog fråga aktuell rörmokare om. Det finns ingen regel om detta utan det är upp till var och en hur de gör. Det finns inget "brukar" alltså.U Umma01 skrev:
Och oavsett spelar det knappast någon roll om er rörmokare gör på ett vanligt eller ovanligt sätt. Frågan är väl något endast aktuell rörmokare kan ge ett svar på
Det är omöjligt att svara på generellt. Men det finns ingen standard som alla följer och som passar överallt. Däremot kan mam nog generalisera och säga att "det fixar er rörmokare". Dvs ni får alla svar av er röris imorgon.U Umma01 skrev:Fråga 2: är bottenventiler universala (så länge som man har rätt storlek)? Den som min man köpte var alldeles platt ovantill på proppen. Inte fin. Vi har en annan (oklart märke) som är vackert välvd och mjuk i kanterna. Kan röris installera valfri ventil och jag sedan åker o köper en annan överdel (den del som man trycker ned)?
Stort tack!
Det finns inget som säger att ni inte kan få det alternativ som ni vill.
Klicka här för att svara